شیراز؛

دو ایستگاه ثابت پایش سنجش آلودگی هوا در شیراز

با وجود دو ایستگاه ثابت پایش سنجش آلودگی هوا در شیراز حداقل تعداد 14 ایستگاه شبکه پایش سنجش آلودگی هوا در سطح شهر شیراز مورد نیاز است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پایش سنجش آلودگی هوا دستگاهی است با لامپ حساس به نور که باعث می شود هوا از این دستگاه عبور کند و بعد از تصفیه و اندازه گیری میزان آلاینده های هوا را نشان دهد .

رئیس سازمان محیط زیست استان فارس با بیان این که در استان فارس تعداد 4 دستگاه پایش سنجش آلودگی هوا و در سطح کشور نیز تعداد 189ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد گفت : پارامترهای آلاینده هوای محیطی شامل منو اکسید کربن ، دی اکسید نیتروژن ، دی اکسید گوگرد ، ازون ، ذرات معلق با قطر بیش از 10 میکرون و ذرات معلق با قطر کمتر از5/2 میکرون بوده که دو ایستگاه مستقر در سطح شهر شیراز قابلیت سنجش این پارامترها را دارند .

ولوی می افزاید : تعداد دو دستگاه سیار پایش سنجش آلودگی هوا در سطح شهرستان مهر و زرقان مستقر است و تعداد 8 دستگاه پرتابل جهت اندازه گیری میزان گرد و غبار محیطی به شهرستانهای لار، لامرد، خرمبید ، نی ریز ، ممسنی ، کازرون ، مرودشت و فیروز آباد تحویل داده شده است این دستگاه و درمواقع بروز گردوغبار و ریزگرد در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد:از روشهای نوری برای آنالیز کردن آلاینده های هوا استفاده می شود و ایستگاه های سنجش به صورت سالانه کالیبره شده و داده های گرفته شده از این ایستگاه ها به صورت ماهانه و روزانه به دفتر پایش فراگیر سازمان ارسال می شود افزود: بررسی وارزشیابی های کمی و کیفی داده ها در سازمان مرکزی انجام می شود.

انتهای پیام/س



برچسب ها: ایستگاه ، ثابت ، آلودگی ، هوا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.