شهردار تهران گفت: خط 3 مترو به نیاوران و جماران رسیده و به سمت تجریش و پارک وی و همچنین جنوب شهر ادامه می یابد.

رسیدن خط 3 مترو به نوبنیاد و نیاورانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه یک با اشاره به برخی شایعات مبنی بر کم شدن فعالیت های عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: امروزه مشکلات ما نسبت به دو و سه سال گذشته بیشتر شده و در حوزه اقتصادی با رکود مواجه هستیم اما فعالیت های عمرانی ما با وجود تمام مشکلات کاهش نیافته است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات دولت افزود: شهرداری تهران از کمک‌های دولت محروم است و همچنین در حوزه ساخت و ساز کاهش‌های قابل توجهی را داشتیم اما ما نباید مشکلاتمان را به مردم منتقل کنیم چرا که مشکلات مربوط به مسئولین است.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در شهرداری تهران انجام شده است ، یادآور شد: شهرداری منحصر بفردترین سازمان بین تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی است و توانسته در حوزه توسعه و برنامه‌ریزی و همچنین زیرساخت‌ها 70 به 30 عمل کند در صورتی که در بقیه دستگاه ها این موضوع بلعکس انجام می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه تصمیم داریم هزینه‌های شهرداری تهران را کاهش دهیم تاکید کرد: با این امر می توانیم اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه امروزه ساخت مترو در اولویت اصلی کارهای شهرداری قرار دارد تصریح کرد: بیش از 400 کارگاه فعال در بخش مترو مشغول به فعالیت هستند و برای هر ایستگاه مترو 12 هزار یا 15 هزار متر بنا احداث می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در هر هزار متر یک ایستگاه مترو داریم تاکید کرد: تونل‌سازی برای ساخت مترو  در تهران نه تنها در ایران و در خاورمیانه بلکه در کل دنیا بی‌نظیر است، این در حالی است که ما در خصوص بودجه با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

قالیباف با اشاره به خط 3 مترو به طول 36 کیلومتر افزود: این خط از ابتدای جاده ساوه و آزادگان شروع شده و تا شهرک شهید محلاتی و شهرک قائم ادامه دارد و تا اواسط مهر ماه ایستگاه‌های مهم این خط افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه یک تصمیم داریم خط 3 را از میدان نوبنیاد ادامه دهیم یادآور شد: این خط را به نیاوران و جماران به بعد به سمت تجریش و پارک وی و همچنین جنوب شهر ادامه دهیم و بعد به ایستگاه شهید بهشتی متصل می کنیم.

شهردار تهران با اشاره به احداث خط 7 مترو تهران تصریح کرد: این خط از میدان بسیج در انتهای آزادگان کار حفاری آن انجام شده و تا میدان صنعت در منطقه 2 که بالغ بر 20 کیلومتر است کار حفاری آن را ادامه خواهیم داد.

قالیباف با اشاره به رد شایعات در خصوص باغات شمال شهر گفت: در 2 دهه گذشته شهرداری فعالیت‌های خوبی را در خصوص افزایش فضای سبز انجام داده و فرصت را از کسانی که می‌خواهند موضوعات را به حاشیه بکشانند گرفته است.

وی اضافه کرد: در منطقه 1 با تمام مشکلاتی که داشتیم 500 میلیارد تومان برای خریداری باغات هزینه کرده‌ایم و همچنین در ارتفاعات 1800 متر که خط کالبدی شهر است هم فضاهای سبزی ایجاد می‌کنیم و من به جرات می گویم که هیچگونه ساخت و سازی بالای 1800 متر در تهران انجام نمی‌شود.

شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص ترافیک تهران دست نیاز به سمت رسانه‌ها دراز می کنم گفت: امروزه با واقعیتی تلخ در شهر  تهران روبرو هستیم، آن هم این است که ما از امکانات و ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی استفاده نمی کنیم و با وجود بزگراه‌ها شاهد مشکلات ترافیکی در شهر هستیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه مشکل اساسی شهر ما پایین بودن فرهنگ ترافیک است گفت: بیش از 2 سال در خصوص این امر مطالعاتی را انجام داده‌ایم و متوجه شدیم که شریان‌های اصلی شهر با میزان ترافیکی که دارد غیر منطقی است. 

وی با بیان اینکه ما در حوزه بزرگراه‌ها تمام برنامه سال 1400 را تکمیل کرده‌ایم یادآور شد: اگر فرهنگ ترافیکی را به شهروندان آموزش دهیم می توانیم ارتقا کیفیت زندگی را در شهر امکان‌پذیر کنیم.

شهردار تهران با اشاره به هزینه‌هایی که برای نظافت شهر انجام می‌شود افزود: من از این وضعیت ناراحت هستم چرا که در کل دنیا هفته‌ای یکبار زباله در شهر جمع‌آوری می شود اما در بعضی از نقاط پایتخت روزی 3 بار زباله جمع‌آوری می‌کنیم.

وی با اشاره به شایعاتی برخی رسانه‌ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه بعد از انتخابات فعالیت‌های شهرداری‌های تهران پایان یافته است، تاکید کرد: به برکت انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت به گونه‌ای تربیت شده‌ایم که در خدمت به مردم کوتاهی نکنیم.



انتهای پیام/


 

برچسب ها: قالیباف ، شهردار ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار