سازمان محیط زیست در هفته‌ای گذشت:

از رطوبت ٩٢ درصدي در خوزستان تا ماجراي پلمپ شدن پارك ارم

رطوبت ٩٧ درصدي در خوزستان،پلمپ١٢ كوره ذغال پزي،تدوين سند ملي محيط زيست،فروش پوست ببر بنگال در پايتخت و ماجراي پلمپ شدن پارك ارم از اتفاقات اين هفته محيط زيست كشور بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه محيط زيست گروه اجتماعي باشگاهي خبرنگاران جوان سازمان محیط زیست کشور در هفته‌ای که سپری شد شاهد اتفاقاتی در حوزه آب و هوا، حیات وحش جانوری بود و تلاش مسئولان ارشد برای حفظ سلامت محیط زیست گذشت که در ادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشت. 

رطوبت ٩٢ درصدي در خوزستان 

کوروش بهادری در خصوص وضعیت آب و هوای خوزستان اظهار کرد: خوزستان عاری از گرد و خاک شده ولی میزان رطوبت بالاست طوریکه آبادان 92 درصد، ماهشهر 83، اندیجان 79 و اهواز 70 درصد رطوبت را تحمل می‌کند. 

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته مناطق شمالی و جنوبی استان شاهد دو آب و هوای سرد و گرم متفاوت خواهند بود افزود: تا اواسط هفته شهرهای شمال استان به دلیل ورود جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش رطوبت وقوع رگبار و رعد و برق و مناطق مرتفع و کوهستانی و شهرهای جنوب و مرکز استان درگیر تند بادهای لحظه‌ای همراه با گرد و خاک خواهند بود. 

تلفات طاعون در زنجان به ٦٥ راس رسيد 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در پایش مجدد منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم، تلفات طاعو به 65 راس رسید. 

ناصر جعفری در خصوص تلفات طاعون نشخوار کنندگان کوچک بین دام‌های منطقه حفاظت شده خرمنه سر طارم اظهار کرد: در پایش مجدد منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم با تلاش 35 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل، لاشه 12 راس کل و بز که بر اثر ابتلا به طاعون نشخوار کنندگان تلف شده بود کشف و به صورت اصولی دفن شد. 

وی با بیان اینکه بیش از این 53 لاشه کل و بز بر اثر ابتلا به این بیماری تلف شده بودند گفت: با کشف 12 راس جدید تلف شده، تلفات طاعون در منطقه به 65 راس رسید. 

١٢ كوره ذغال پزي پلمپ شد 

رئیس اداره حفاظت میحط زیست شهرستان بنات گفت: 12 واحد کوره زغال‌پزی مختلف و آلوده کنند میحط زیست تعطیل شد. 

صياد لطفي بيان كرد: این 12 واحد شناسایی شده بدون پروانه و به صورت غیر قانونی در سطح شهر فعالیت می‌کردند که پس از اتمام زمان اخطاریه زیست میحطی با پیگیری قضایی حکم پلمپ آن‌ها دریافت کردیم .

تدوين سند ملي محيط زيست كشور در مراحل پاياني است 

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق تکلیف مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و الزام دولت نسبت به تدوین سند محیط زیست این موضوع مراحل پایانی خود را سپری می كند. 

وي بيان كرد:همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف کرده برای داشتن یک برنامه اجرایی در زمینه جلوگیری از معظلات زیست محیطی باید یک سند ملی محیط زیست تدوین شود و طبق ماده 34 قانون افزایش بهره‌برداری کشاورزی و منابع طبیعی مصوب مجلس دولت موظف شده که نسبت به تدوین سند محیط زیست و توسعه پایدار اقدام کند. 

مظاهري افزود:سند ملی محیط زیست در قالب آموزش، فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست در سطح جامعه، گسترش مراکز تحقیقاتی، مشارکت نهادهای غیر دولتی در مسائل زیست محیطی، برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و هم اکنون مراحل نهایی تدوین آن در حال انجام است. 

تالاب حسنلو ميزبان ٢٥٠ قطعه اردك سفيد 

به گزاش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت مطلوب زیستگاهی در تالاب حسنلو (آق قلعه) سبب حضور بیش از 250 قطعه اردک سرسفید در این تالاب شده که بیش از 150 قطعه آن ها نابالغ هستند .

گفتنی است، این تالاب در طی چند سال گذشته شاهد بیشترین جوجه آوری پرنده آبزی و کنار آبزی در بین تالاب های استان بوده و بر جمعیت پرنده در این تالاب خصوصاٌ گونه ای نادر سال به سال افزوده می گردد به طوری که جمعیت 30 قطعه اردک سر سفید در بهار سال 1393 به تعداد بیش از 250 قطعه ای در زمان فعلی رسیده است. 

فروش پوست ببر بنگال در پايتخت 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از کشف و ضبط یک تخته پوست ببر بنگال توسط یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران خبر داد. 

محمد حسین بازگیر با اعلام این خبر گفت: طی گزارش مردمی در ابتدای این هفته مبنی بر اینکه شخصی قصد فروش یک تخته پوست ببر بنگال را در منزل شخصی خود داشته، ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم محرز بودن صحت گزارش واصله را تایید کردند. 

وی افزود: ماموران پس از انجام هماهنگی‌های لازم با معاون دادستان و اخذ دستورات لازم مبنی بر ورود به منزل با رعایت تشریفات قانونی و حفظ حقوق شهروندی، با ورود و بررسی این منزل موفق به کشف یک تخته پوست ببر بنگال از این متخلف شدند. 

ماجراي پلمپ شدن پارك ارم 

ایرج جهانگیر مدیر عامل مجموعه تفریحی ارم سبز در خصوص خبری که در فضاهای مجازی مبنی بر پلمپ پارک ارم انتشار یافته اظهار کرد : عکس هایی در فضاهای مجازی انتشار یافته که خبر از سقوط 2 تن ، از چرخ و فلک پارک ارم می دهد ، که این موضوع صحت ندارد. 

جهانگیر ضمن آمادگی کامل مجموعه ارم سبز برای خدمت رسانی به شهروندان تصریح کرد: در پی انتشار خبر پلمپ پارک ارم ، از طریق پلیس فتا با شخصی که این اخبار را منتشر کرده برخورد قانونی می شود. 

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار