نمایش «غروب روزهای اول پاییز» با مضمون جنگ پس از دو سال روی صحنه می‌رود.

علیرضا مهران کارگردان نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: عشیره ابوعلبان در روز اول جنگ سر راه عراق قرار دارد، ابوعلبان برای لباس عروسی پسرش به خلیج فارس رفته تامروارید صید کند اما گرفتار آتش نیروهای عراقی می‌شود که اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی در خصوص برگزیده شدن این اثر در تئاتر مقاومت بیان کرد: در جشنواره دو سال گذشته این اثر جزء منتخبین برگزیده شد و در کارگردانی نویسندگی و طراحی صحنه به ترتیب مقام‌های یک تا سه را به خود اختصاص داد که متأسفانه به دلیل زمان بندی سالن‌ها و مشکلات عدیده در این زمینه اجرای آن دو سال به تعویق افتاد. 

مهران در رابطه با شیوه اجرای نمایش عنوان کرد: بازیگر با شیوه بیان و زبان خود به وسیله آواها و اجرای تم‌های موسیقی و خلق صحنه‌سازی‌ها فضاسازی‌هایی را خلق می‌کند که همه آنها توسط بازیگران صورت می‌گیرد.

وی درباره انتخاب بازیگران عنوان کرد: چندین سال است که با عوامل گروه همکاری داشته‌ایم و آنان در طی این پروسه زمانی با شیوه اجرای من آشنا شده‌اند که این امر باعث شد تا به این شیوه آشنایی کامل داشته باشند.

مهران در راستای تغییرات انجام شده در نمایش نسبت به جشنواره مطرح کرد: تغییراتی در تعویض بازیگران نداشته‌ایم و فقط در محتوای نمایش شاهد آن بوده‌ایم.

وی در مورد بازخورد این اثر گفت: با توجه به اینکه چندین سال است در حوزه هنری مشغول فعالیت هستم و بازخورد خوب کارهای گذشته را در این زمینه دیده‌ام، استقبال خوبی خواهد داشت که نتیجه آخر مسلماً به نظرات تماشاگران اختصاص می‌یابد.

کارگردان نمایش «غروب روزهای اول پاییز» با بیان اینکه کار کلیشه‌ای نیست اظهار داشت: شاید قصه ما کلیشه‌ای باشد اما شیوه اجرا و نگاه به جنگ در این اثر متفاوت است.

جنگ مستلزم یکسری آسیب‌هایی است که اگر اتفاق نمی‌افتد خیلی از ضرر‌ها به اقتصاد و فرهنگ کشورمان زده نمی‌شد و وجود این اتفاقات باعث تغییر مسیر‌های غیر قابل جبران می‌شود.

گفتنی است؛ نمایش «غروب روزهای اول پاییز» به کارگردانی: علیرضا مهران درسالن‌ ماه از 16 شهریور ماه ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این کار می‌توان به: 
نویسندگان: اکبر حسنی، ابوالفضل حاجی علی خانی، بازیگران: ابوالفضل حامی خانی، شهره مکری، صفورا کاظم‌پور، سایه کبیری، حمید حبیبی‌فر، دستیار کارگردان: مهدی حاجت‌پور اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار