نیمکتی که در نمایش «اتهام» باعث رویدادها و اتهاماتی شد.

محمد خداوردی کارگردان نمایش «اتهام» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان نیمکتی است در یک پارک که برای نشستن روی آن بین آدم‌ها دعواها و اتفاقاتی صورت می‌گیرد، چون هیچ کسی حاضر نیست تا جای خود را به دیگری بدهد.

وی در خصوص انگیزه خود جهت انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: این موضوع و مشکلی است که هر روز اطراف خودمان می‌بینیم و مردم بر سرجایگاه و مقام خود در حال ستیز با یکدیگر هستند و هیچکدام حاضر نیستند تا جایگاه خود را به دیگری بدهند.

خداوردی در راستای تغییرات به وجود آمده در اجرا عنوان کرد: به دلیل اینکه این نمایشنامه در دهه 70 فرانسه نوشته شده و ما در حال حاضر در ایران و در سال 2015 زندگی می‌کنیم، کمی از متن فاصله گرفته‌ام تا به حال و هوای امروزی نزدیک شود.

وی درباره انتخاب این سالن نمایشی اظهار داشت: از همان اول سالن را متناسب با اجرای نمایش دیدم زیرا به لحاظ معماری سالن و محیط کاملا با هم تناسب داشت که آقای رفیع‌زاده و استاد مودبیان در این اثر بسیار ما را همراهی و حمایت کردند.

کارگردان نمایش «اتهام» در رابطه با شیوه اجرایی آن مطرح کرد: مهمترین قسمتی که پیش برنده داستان و جذب مخاطبان است، بازی خاص بین کاراکترها بر سر صندلی است که بین بازیگران خلق و اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ نمایش «اتهام» به طراحی و کارگردانی محمد خداوردی از 10 شهریور الی 24 شهریور ساعت 19:30 و 21 در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی (قیطریه) در روزهای پنج‌شنبه و جمعه  روی صحنه می‌رود.

عوامل این نمایش عبارتند از: 

نویسنده: فرانسوا تیساندیه، مترجم: داریوش مودبیان، بازیگران: نوید جهانزاده،‌ سعید علی‌اکبری، محمد علی حسینعلی‌پور، طراح لباس: مهرناز عباسی، دستیار کارگردان: نسیم دانش‌طلب، طراح پوستر و بروشور: حامد دادور بلوچی، گروه تئاتر مردم (به سرپرستی داریوش مودبیان)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.