مراسم اختتاميه شانزدهمين کنگره سالانه ملی و ششمين کنگره بين المللی پژوهشی دانشجويان علوم پزشکی کشور در محل سالن همايش های بين المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "وب دا "   دکتر رضا ملک زاده  در این مراسم  ضمن تشکر و قدر دانی از ريیس  دانشگاه و دست اندر کاران برگزاری کنگره و با قدر دانی از حضور موثر خيرين حوزه سلامت در استان يادمرحوم مهدوی که با اهدای زمين نقش ارزشمندی درزمينه سلامت در استان ايفا کرد،گرامی داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ،برگزاری کنگره های دانشجوئی را اقدام مهم و مثبت در دوران دانشجوئی عنوان نمود و افزود: برگزاری اين گونه همايشها تجربه ای است برای دانشجويان برای حضور در کنگره های بين المللی و جنبشی است در نهضت توليد علم و فناوری که در توسعه وپيشرفت کشور کمک ميکند.

دکتر ملک زاده با مقايسه وضعيت بهداشتی و درمانی گذشته در ايران و قبل از انقلاب مرگ و ميردر ايران افزود : با پيشرفت وضعيت اقتصادی و اجتماعی در ايران طول عمر در حال افزايش است و خوشبختانه امروز وضع ايران شبيه کشور های پيشرفته است و اميد به زندگی در بدو تولد جزو کشور هايی هستيم که وضعيت بهتری دارند.  معاون وزير بهداشت اميد به زندگی در ايران را برای مردان 73 سال و درزنان 74 عنوان نمود و گفت:اميد واريم اين ميزان به 80 سال برسد .

  وی به کاهش فاصله استانها در کاهش بسياری از بيماريها نيز اشاره نمود و گفت : در حال حاضر در ايران در زمينه ارائه خدمات اوليه در کليه نقاط کشور پيشرفت کرده ايم.

معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری مشترک مرکز ملی تحقيقات ايران با امريکا و16 دانشگاه برتر جهان در مورد چرائی شيوع سرطان مری ،افزود: اين تحقيق 10 سال است در جامعه آماری 500 هزار نفردر شهرستان گناباد در حال پيگيری است .
دکتر ملک زاده خاطر نشان کرد: با پيگيری ها های انجام شده در اين ده سال متوجه شديم 51%مردم اين منطقه از سکته مغزی و قلبی می ميرند و 22درصد از سرطان و طبق بررسی ها 35درصد سکته قلبی و مغزی در سنين زير 55 سال رخ می دهد و ايران در زمينه بروز سکته های قلبی و مغزی در سنين جوانی از همه کشور های جهانی رتبه بالاتری دارد .

سرو کار داشتن با سلامت مردم موهبتی است که باید آن را ارج نهاد
بر اساس این گزارش ،در اين مراسم دکتر عليرضا بيگلری ،رئيس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر ملک زاده در برگزاری کنگره، اهميت دو نکته را به دانشجويان و همکاران دانشگاه يادآور شد و گفت: دست اندرکاران حوزه سلامت با سلامت انسان ها سروکار دارند و بايد قدر اين موهبت عظيم و همچنين قدر روپوش سفيدی را که بر تن کرده اند را ارج بگذارند 
  وی خاطر نشان کرد: مسئوليت تک تک انسان ها بر دوش کارکنان حوزه سلامت است و در اين راستا بايد با سعی و تلاش در مرزهای روز دنيا حرکت کرد .

رئیس دانشگاه زنجان نکته دوم مورد تاکيد را تاثيرگذاری دست اندرکاران حوزه سلامت در تصميم گيری ها برشمرد و افزود: در هر جايگاهی، اگر درست کار شود و در حوزه های علم و دانش، درست گام برداشته شود ، در تحول کشور موثر واقع خواهد شد چراکه مسير تحول به همت دست اندرکاران حوزه سلامت ترسيم می شود .
 
  دکتر بيگلری افزود: تاثيرگذاری در مسير تحول به شرط داشتن هدف ميسر خواهد شد و در صورت داشتن هدف، کشوری آباد و رو به پيشرفت خواهيم داشت .

گفتنی است ،در این سفر یک روزه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به استان زنجان به همراه رییس دانشگاه از مرکز درمانی و تحقيقاتی سلولهای بنيادی، کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، پروژه پايلوت داروئی و اتاق تميز مرکز رشد فناوری های داروئی ،آزمايشگاه تحقيقات مرکزی دانشگاه ، بخشهای مختلف بيمارستان آيت ا... موسوی بازدید کرد و در مجلس  ترحيم زنده ياد دکتر بهمن قزلباش ،متخصص ارتوپدی و از پزشکان بنام شهر زنجان نیز شرکت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.