پس از تیم‌های بسکتبال آمریکا، برزیل، استرالیا و نیجریه، تیم‌های آرژانتین و ونزوئلا هم سهمیه حضور در المپیک 2016 ریو را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی آمریکای جنوبی به میزبانی مکزیکوسیتی، بامداد امروز با پیروزی تیم های آرژانتین و ونزوئلا به ترتیب برابر مکزیک و کانادا به پایان رسید.

تیم ونزوئلا بامداد امروز موفق شد شد  در یک بازی نزدیک کانادا را  با حساب 79 بر 78 از پیش رو بردارد  و یک پای فینال شود. در دیگر دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها هم آرژانتین با حساب 78 بر 70 برابر مکزیک میزبان به برتری رسید. به این ترتیب ونزوئلا و آرژانتین علاوه بر حضور در فینال جام پان‌آمریکن، جواز صعود به المپیک تابستانی ریو 2016 را هم به دست آوردند .

این دو تیم فردا برای کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آمریکای جنوبی در مکزیکوسیتی به مصاف هم می‌رود. 

تیم‌های کانادا، مکزیک و پورتوریکو نیز با قرار گرفتن در رده های دوم تا پنجم باید برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های بین قاره‌ای شرکت کنند.

پیش از این حضور تیمهای  استرالیا( نماینده اقیانوسیه)، نیجریه(قهرمان آفریقا)، آمریکا ( قهرمان جهان) و برزیل(میزبان) در  المپیک  2016 ریو قطعی شده بود. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار