نخستین دیدار مرحله یک هشتم نهایی بسکتبال جام ملت‌های اروپا عصر امروز بین تیم‌های لاتویا و اسلوونی برگزار شد و اسلوونی با بدشانسی از یوروبسکت 2015 خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، مرحله یک هشتم نهایی یوربسکت 2015 عصر امروز در فرانسه با دیدار تیم‌های ملی بسکتبال لاتویا و اسلوونی آغاز شد. کوارتر نخست این دیدار با رقابت شانه به شانه دو تیم دنبال شد و در پایان این کوارتر تساوی 20 بر 20 روی اسکوربورد سالن ثبت شد.

بازی نزدیک دو تیم در کوارتر دوم هم ادامه داشت اما این لاتویا بود که با یک پرتاب بیشتر در 10 دوم به برتری 22 بر 20 رسید تا در پایان نیمه نخست با پیروزی 42 بر 40 به رختکن برود. داستان کوارتر سوم هم با وقت‌های اول و دوم تفاوت زیادی نداشت. دیدار نزدیک دو تیم در وقت سوم هم از بازی لاتویا و اسلوونی دیداری حساس و تماشایی ساخته بود. اسلوونی در این کوارتر تلاش زیادی برای پیش افتادن از حریف داشت اما بخت با شاگردان یوری زدویچ یار نبود تا لاتویا در پایان این کوارتر با برتری خفیف 13 بر 12، در مجموع 45 بر 42 از حریف خود پیش باشد.

در کوارتر چهارم اسلوونی با یارگیری منطقه‌ای هنگام دفاع و روی آوردن به شوت‌های پیرامونی در حمله سعی می‌کرد ضمن جبران فاصله اندک خود با لاتویا، ابتکار عمل را هم به دست بگیرد اما تیر آن‌ها بارها به سنگ خورد و 7 پرتاب 3 امتیازی پیاپی این تیم هدر رفت. با رسیدن به دقایق پایانی بازی، شاگردان زدویچ دستپاچه و عصبی کار را دنبال می‌کردند. در سوی دیگر میدان لاتویا در شبی که اقبال هم به این تیم رو کرده بود، بازی را اداره کرد تا با برتری 18 بر 14 در  10 دقیقه پایانی، به پیروزی 73 بر 66 برسد و نخستین تیمی باشد که حضورش در یک چهارم نهایی را جشن می‌گیرد. 

در پایان این دیدار جانیس استرلنیکس با 17 امتیاز، 6 ریباند، 8 پاس منجر به گل و تاثیرگذاری یک، امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار