بالاترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان مربوط به حوزه پزشکی است

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رکورد بالای حوزه پزشکی در تعداد شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

حمید رضا طهوری مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: موزه پزشکی که شامل دو بخش غذا و دارو است بالاترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر 95 شرکت دانش بنیان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در موزه کشاورزی شرکت بنیان در مقام دوم، موزه زیست فناوری مولکولی در مقام سوم، مواد تجهیزات در مقام چهارم و صنعتی و محیط زیست در مقام پنجم قرار دارند.

طهوری خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف زیست دو حوزه مواد و تجهیزات زیست فناوری با 14 شرکت صنعتی و محیط زیست در زیست فناوری با 12 شرکت، کمترین تعداد شرکت های دانش بنیان موزه زیست فناوری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که در حوزه محیط زیست خدمات ارائه می‌دهند اصولا خدماتشان خریدار ندارد یعنی در کشور منبع مالی برای این خدمات پیش بینی نشده است.

طهوری بیان کرد: تعداد شرکت‌های مواد و تجهیزات در حوزه زیست فناوری بیشتر از آن چه که گزارش شده است برآورد می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار