رئیس ستاد اجرایی همایش نقش‌آفرینی زنان گفت: جامعه جهانی در طی این سالها به اهمیت و نقش زنان در قالب‌های مختلف پی برده است.

زنان مهم‌ترین عامل ایجاد توسعه در جهان
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیلا جلودارزاده رئیس ستاد اجرایی همایش نقش‌آفرینی زنان در دومین افتتاحیه همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در خصوص جایگاه زنان توسعه پایدار اظهار داشت: همواره در طول تاریخ زنان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد توسعه در جهان بوده‌اند به گونه‌ای که در عصر حاضر بعد از نشست پکن جامعه جهانی در طی این سال‌ها به اهمیت و نقش زنان در قالب‌های مختلف پی برده است.

وی افزود: در برنامه توسعه پایدار سال 94، چهار بخش اعم از نمایشگاه، همایش، معرفی 100 بانوی کارآفرین و معرفی کتاب زنان در این افتتاحیه رونمایی خواهد شد و جایزه زنان برتر کارآفرین از مجموع رویدادهای سال 94 است که با کمک معاونت امور زنان، وزارت صنعت و معدن، وزارت کار، وزارت امور خارجه با همکاری زنان ایرانی انجام شده است.

 جلودارزاده بیان کرد: مهم‌ترین چیزی که زنان را به این جایگاه شایسته رسانده آموزش تشخیص داده شده است و از طرفی هم دولت و ملت به آموزش توجه زیادی داشتند به گونه‌ای که خوشبختانه امروزه بیش از 50 درصد ورودی دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل داده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی همایش تصریح کرد: همواره اشتغال مشارکت اقتصاد زنان در کشور مطرح است و در این راستا همواره تلاش‌های لازم برای تقویت جایگاه زنان صورت گرفته به گونه‌ای که در سطوح مختلف سیاسی و اجرایی زنان تا سقف 30 درصد حمایت شدند تا جایگاه لازم را بدست آورند.

وی گفت: هر چند که طی کردن این مسیر سخت و دشوار است اما با عزم زنان این سرزمین و لطف خدا اعتقاد داریم که سنبل زن ایرانی که بردآفرین است می‌توانیم این مسیر را طی کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار