«چشم بر هم زدن» نمایشی که بین واقعیت و رویا در حال حرکت است و صرفاً رئالیستی نیست.

محمدحسین زیکساری کارگردان نمایش «چشم بر هم زدن» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان درباره یک خانواده در دهه شصت است و نمایش از زمان حاضر شروع می‌شود و با پیشرفت داستان به گذشته می‌رویم و در تونل زمان سفر می‌کنیم، در واقع با یک ساختار دایره‌وار روبرو هستیم که در این بین چند اتفاق موازی داستان اصلی را به داستانک‌های فرعی وصل می‌کند.

وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه عنوان کرد: بسیاری از صحنه‌ها خاطرات کودکی خودم از آن دهه است و به نوعی برایم تداعی می‌شود.

زیکساری درباره وفاداربودن اجرا به متن بیان کرد: سعی کرده‌ام تا جایی که امکانش باشد، وفادارانه این نمایش را روی صحنه ببرم. متن برداشتی از رمان بزرگ «بابای آنتن‌دار» نوشته فرهاد بابایی و به نویسندگی محمد زارعی است، اما این نمایشنامه‌ای نبوده که از قبل نوشته شده باشد.

وی در راستای شیوه اجرای اثر اظهار داشت: نمایش بین واقعیت و رویا در حرکت است و این موجب می‌شود که با اجرای صرفاً رئالیستی روبرو نباشیم، اما تا جای ممکن سعی شده استفاده از عناصر خیال‌انگیز در بستر واقعیت توجیه‌پذیر و تاثیرگذار باشد.

وی در رابطه با نمایشی که موفق به اجرای آن نشد، اظهار داشت: نمایش «آسایشگاه» نوشته پینتر را قبلاً با گروه تمرین کرده‌ام که موفق به اجرای آن نشدم و دلیلش هم این بود که در مقطعی روی آثار پینتر حساسیت وجود داشت.

زیکساری در خصوص انتخاب بازیگران و نوع بازی آن‌ها گفت: به بازیگرانم نمی‌گویم که این نقش را فقط باید بازی کنید، بلکه آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهم که به نوعی از جنس همان نقش بشوند تا فقط بازی نکنند. بدین‌گونه تماشاگران بیشتر جذب نمایش می‌شوند.

گفتنی است؛ نمایش «چشم برهم زدن» به طراحی و کارگردانی محمدحسین زیکساری از 15 شهریور الی 23 مهرماه ساعت 21:00 در مجموعه فرهنگی ارغنون روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: ابراهیم عزیزی، سرور عرب‌پور، علی پویا قاسمی، آندیا عبدالرسول، مهرداد مصطفوی، سجاد تابش، سروش شاکر، ارغوان پورصفر، پرهام یداللهی، هانیه نجفی، بهنوش ناصرپور، رعنا قادری، شروین عقیلی، مهسا محب‌اهری؛ نویسنده: محمد زارعی؛ تهیه کننده: محمد صمدی‌راد اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار