معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور گفت : فعالیت 32هزار دهیار در روستاهای کشور ظرفیت ارزشمندی برای توسعه فرهنگ بومی روستایی و عشایری به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن کوشش تبار در مراسم اختتامیه کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مشهد جمعیت روستایی در کشور راحدود 22 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: باید از این ظرفیت برای نهادینه سازی فرهنگ بومی و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کرد.

وی بر تعامل مدیران ارشد روستایی با مساجدتاکیدو گفت : باید مسوولین در چارچوب قانون به مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد کمک کنند.

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه مسجد باید محل تلاقی تفکر روستایی و تفکرجهانی باشد افزود: دهیاران ضمن حفظ فرهنگ بومی ، تغذیه فرهنگی لازم در روستاها از طریق مساجد باید از هر فرصتی برای گسترش قابلیت فرهنگی و منش و رفتار فرهنگی استفاده کند.

کوشش تبار با بیان اینکه در دنیای کنونی و به عنوان یکی از چهار فرهنگ برتر دنیا در حوزه فرهنگ نیازمند نوآوری هستیم گفت : از آنجا که هنر برای تجلی در اختیار فرهنگ است لذا باید بافت روستایی با بکارگیری هنر فرهنگ ایرانی اسلامی توسعه یابد.

وی ارتباط با نخبگان ، خبرگان و اساتید دانشگاه برای تحقق این امر ضروری دانست.

چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور بیش از 700 نفر از فعالان و نخبگان روستا ها و عشایر کشور امروز پایان یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.