مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی از شهرستان تبریز به عنوان منطقه ای نام برد که بیشترین جمعیت بیسوادی استان را در خود جای داده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جمال پیری با اشاره به وجود بیش از 180 هزار بیسواد گروه سنی 10 تا 49 در آذربایجان شرقی افزود : از این تعداد بیش از 58 هزار نفردر شهرستان تبریز زندگی می کنند .

وی درصد بیسوادی در گروههای سنی استان را متفاوت دانست و افزود :درصد باسوادی در آذربایجان شرقی در کل گروههای سنی بیش از 82 درصد است و این یعنی هنوز بیش از 17 درصد جمعیت آذربایجان شرقی بیسواد هستند .

مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجان شرقی استقبال کم بیسوادان از کلاسهای سواد آموزی را بزرگترین چالش پیش روی ریشه کنی بیسوادی برشمرد و اعلام کرد :دولت مبلغ 6 میلیون و 700 هزار ریال به عنوان مشوق برای خود آموزان بیسواد در منزل ومبلغ یک میلیون و 340 هزار ریال نیز به سواد آموزان کلاسها ی نهضت سواد آموزی پرداخت می کند .

وی ملاک تایید باسواد شدن بیسوادان را توانایی در خواندن و نوشتن ،حساب کردن و روخوانی قران برشمرد و یاد آور شد: نام نویسی برای کلاسهای سواد آموزی هرسال از 15 فروردین آغاز و تا آخر بهمن تداوم می یابد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 هزارو 600 سواد آموز جذب کلاسها شده و در حال یادگیری هستند و پیش بینی می شود تعداد سواد آموزان استان تا پایان سال به بیش از 15 هزار نفر برسد.

مدیر نهضت سواد آموزی آذربایجا ن شرقی همچنین گفت :به رغم وجود قوانین سخگیرانه برای خانواده هایی که مانع تحصیل فرزندان خود می شوند تاکنون این قانون به درستی اجرا نشده است .
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.