فرماندار ادرنه گفت: عبور مهاجران امکان پذیر نیست، مگر آنکه یک کشور ثالث به طور رسمی از آنها دعوت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز روز جمعه از تجمع چندین هزار آواره در نزدیکی مرز زمینی ترکیه و یونان خبر داد و اعلام کرد نیروهای امنیتی ترکیه جلوی عبور این مهاجران را از مرز می گیرند.

براساس این گزارش، این آوارگان از استانبول به گذرگاه مرزی پازارکوله در نزدیکی شهر مرزی ادیرنه که از سمت شمال شرق به خاک یونان مشرف است، آمده اند. این آوارگان در حال حاضر در یک اردوگاه به طور موقت اسکان داده شده اند و طی ساعات گذشته از روز جمعه تعداد آنها به چندین هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی ترکیه در فاصله چهارده کیلومتری مرز این کشور با یونان، جلوی پیشروی و عبور آنها را از مرز گرفتند.

دورسان علی شاهین، فرماندار ادرنه در گفتگو با شبکه تلویزیونی خبری سی ان ان ترک گفت: این مهاجران تا زمانی که یونان یا دیگر کشورهای اروپایی اجازه عبور آنها را از مرزهای خود صادر نکنند، اجازه عبور از مرز ترکیه را نیز نخواهند داشت.

وی گفت: عبور این افراد امکان پذیر نیست مگر آنکه یک کشور ثالث به طور رسمی از آنها دعوت کند و در آن صورت، ما با کمال خرسندی با خودرو یا هواپیما این افراد را منتقل خواهیم کرد ولی این مسئله هنوز اتفاق نیافتاده است.

نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه روز جمعه گفت: این کشور تاکنون شش میلیارد و ششصد میلیون یورو برای پذیرش دو میلیون و دویست هزار آواره سوری در خاک خود هزینه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار