ممنوعیت ورود چندین خبرنگار به اوکراین

رئیس جمهور اوکراین طی حکمی، ورود 400 نفر را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، اوکراین ورود 400 نفر از جمله چندین خبرنگار را به این کشور ممنوع کرد. « پترو پروشنکو،» رئیس جمهور اوکراین، چهارشنبه لیست اسامی افرادی را که نمی‌توانند وارد این کشور شوند، امضا کرد. اسامی 400 نفر در این لیست به چشم می‌خورد که سه خبرنگار بی‌بی‌سی نیز در میان آنها هستند.

این حکم که در وبگاه رئیس جمهور اوکراین منتشر شد، در توضیح آن نوشته شده است: «خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها که نامشان در این لیست وجود دارد به دلایلی که "تهدید برای منافع ملی، امنیت ملی، حاکمیت یا تمامیت ارضی" محسوب می‌شود، نمی‌توانند وارد اوکراین شوند.» در ادامه آمده است ممنوعیت ورود این افراد به اوکراین با الحاق کریمه به روسیه مرتبط است.

بسیاری از افرادی که نامشان در این لیست است سیاستمداران روس و فعالان سیاسی هستند که خواستار الحاق کریمه به روسیه و حضور بیشتر این کشور در شرق اوکراین بودند.

با این وجود، نام خبرنگار اسپانیایی که در سوریه به وسیله گروه تروریستی داعش ربوده شد و خبرنگاران روسیه در آفریقای جنوبی و ترکیه هم در این لیست وجود دارد. این خبرنگاران هیچ ارتباطی با اوکراین نداشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار