مرزبانان لیبیایی اعلام کردند جمعه اجساد هفت مهاجر از جمله یک کودک را در دریای مدیترانه در حاشیه سواحل لیبی از آب گرفته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرزبانان لیبیایی اعلام کردند جمعه اجساد هفت مهاجر از جمله یک کودک را در دریای مدیترانه در حاشیه سواحل لیبی از آب گرفته اند.

براساس این گزارش، چهار زن باردار همچنان ناپدید هستند. این مرزبانان گفتند: یک نفت کش لیبیایی که بین طبرق در شرق و زاویه در غرب لیبی حرکت می کرد، 102 مهاجر آفریقایی تبار را نجات داد و آنان را به ساحل بازگرداند.

محمد القونه، افسر مستقر در نفت کش لیبیایی گفت: ما در حدود 22 مایلی شمال شرقی طرابلس بودیم که حدود ساعت شش به وقت محلی (هفت به وقت گرینویچ) جمعه، ‌گروهی از افراد را در داخل آب مشاهده کردیم.

وی افزود: این افراد در نزدیکی یک قایق بادی سوراخ شده حضور داشتند. خدمه این نفت کش، اجساد هفت نفر از جمله یک کودک کم سن و سال را از این قایق به داخل کشتی منتقل کردند. چهار زن باردار هنوز ناپدید هستند.

این منبع اعلام کرد: عملیات نجات حدود ساعت 11 به وقت گرینویچ پایان یافت. این نفت کش نجات یافتگان و اجساد را به بندر طرابلس منتقل کرد.

لیبی در حدود 300 کیلومتری جزیره لامپدوسای ایتالیا قرار دارد که صدها مهاجر از آفریقا، سوریه و دیگر مناطق درگیر مناقشه هر هفته برای وارد شدن به آن تلاش می کنند.

بنابر اعلام کمیساری عالی آوارگان ملل متحد، بیش از 300 هزار مهاجر از ژانویه از مدیترانه عبور کرده اند و بیش از 2500 مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا جان باخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار