پس از استقبال گسترده مردم از جشنواره شیراز شناسی که از 18 شهریورماه در بوستان بعثت برگزارشد این جشنواره در مراسمی با حضور مردم و مسئولان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی اموراجتماعی شهرداری شیراز برگزارشد با برگزاری پنلهای تخصصی نظیر معرفی تاریخ شیراز و همچنین برپایی غرفه های انجمن‌های مردم نهاد حوزه شیرازشناسی، سعی کرد فرهنگ، آداب و رسوم و آیین‌های بومی شیراز را معرفی کند.


به نقل از واحد ارتباطات معاونت فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز: تقدیر از اساتید و پیشکسوتان حوزه فرهنگ ، ادب و شیراز شناسی ، رونمایی از اثر هنری «خطی تراش» و کتاب نقشه راه گردشگری از برنامه های جنبی این جشنواره بود .تور مجازی معرفی اماکن گردشگری شیراز، همایش نرم‌افزارهای شیراز شناسی، کارگاه‌های عملی قلم‌زنی، معرق، منبت، شیشه‌گری، سفالگری و شیشه هفت‌رنگ از دیگر برنامه‌های این جشنواره 8 روزه بود که به همت مرکز شیراز شناسی و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در بوستان بعثت شیراز برگزار شد .

علی نیری مدیر مرکز شیرازشناسی گفت: در بخش خوراک شیرازی سفره‌آرایی، ارائه نوشیدنی و پیش‌غذای شیرازی، استفاده از ظروف سنتی و تاریخچه و دستور پخت غذا امتیاز  داشت.

وی اضافه کرد: در بخش شیراز شناسی نشست‌های تخصصی با عناوین آثار خاندان مشیر در شیراز، دروازه‌ها و دکل‌های شیراز، محله‌های شیراز، حصار و خندق شیراز، طاق‌های شیراز، کاروانسراها و حمام‌های شیراز، حرم‌های مطهر، مشاهیر شیراز، بازشناسی محله سر باغ، بازشناسی محله منصوریه و گذر سید ذوالفقار شیراز و نشست تخصصی نقش رسانه‌ها در معرفی شیراز در نظر گرفته‌ شد.

در بخش گل و گلخونه این جشنواره آموزش فرهنگ شهروندی با موضوع گل‌های آپارتمانی، پیشنهادات ویژه برای زندگی با گل‌ها و آموزش تراریوم، نشست تخصصی شهر گل ‌و بلبل و آموزش طرح کوچه‌های گل‌آرا در نظر گرفته‌شد.در بخش میراث فرهنگی و معنوی خاطره گویی از شیراز دیروز، عروسی‌های شیرازی، آیین‌های جوانمردی، لالایی‌ها و ضرب‌المثل‌ها، واسونک خوانی، نقالی و پرده‌خوانی، گویش شیرازی و نشست تخصصی میراث فرهنگی معنوی برگزار ‌شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.