رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: ایران در راستای حفظ سهم بازار جهانی و مشتریان خود باید تدابیر هوشمندانه‌ای اتخاذ کند چرا که در در طی ماههای آینده قیمت نفت افزایش می‌یابد.

رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تحولات بازار نفت اظهار داشت: بازار نفت دچار تحولات ویژه‌ای شده است که این موضوع باعث شده است بازار نفت تحت تأثیر مسائل سیاسی و اقتصادی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اعتقاد بر این است که بازار نفت یک بازار تک محور است و تصمیم یک کشور می‌تواند روی طلای سیاه تأثیر بگذارد همچنین بازار به طور عام تک محور بوده و منطبق بر عرضه و تقاضا است.

پدیدار اضافه کرد: در حال حاضر قیمت‌های نفت خام کاهش یافته که این موضوع به دلیل ذخیره‌سازی آمریکا بوده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: ایران هم در راستای حفظ سهم بازار جهانی و مشتریان خود در هفته گذشته قیمت خود را کاهش داده و این موضوع بیانگر این است که منطق تغییر قیمت‌ها به عربستان برمی‌گردد.

پدیدار اظهار داشت: عامل دیگر بحث رقابت بازار آسیا بوده که یک مزیت مهم محسوب می‌شود کشورهای آفریقای جنوبی، ونزوئلا و روسیه به بازار آسیا ورود پیدا کردند و همین عوامل دست به دست هم داده که قیمت نفت تغییرات چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده به دلیل نزدیک شدن سرمای زمستان در نیمکره شمالی دامنه قیمت نفت به 50 تا 60 دلار برسد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار