مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: سقز دومین شهر استان است که در آن خونگیری توسط تیم ثابت انتقال خون انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ محمد سعید کریمیان در جلسه ای که با هدف بررسی و وضعیت ارتقای پایگاه انتقال خون شهرستان سقز برگزار شد، گفت: برای اولین بار غیر از سنندج، در شهر سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان خونگیری توسط تیم ثابت انتقال خون انجام می شود.

وی افزود: این مکان در راستای تامین ساختمان مجزای انتقال خون در سقز و تامین نیروی متخصص فنی و کادر اداری آن فراهم شده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان بیان کرد: تا کنون یک روز در هفته و توسط تیم اعزامی از مرکز استان خونگیری در این شهرستان انجام می شد که از این پس شهروندان می توانند پنج روز در هفته برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی به صورت مداوم وجود داشته و به طور مرتب در حال افزایش است، از مردم خواست تا همواره نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

کریمیان با بیان اینکه کل نیروهای این اداره 38 نفر است، از افزایش 25 نیروی جدید به این سازمان به منظور تامین نیروی شهرستان ها و به ویژه سقز خبر داد.

مدیرکل انتقال خون کردستان همچنین خواستار در نظر گرفتن امکانات برای تجهیز سردخانه انتقال خون سقز جهت نگهداری فرآورده های خونی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سقزی
۱۳:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام یک تشکرجانانه میکنم از تمامی پرسنل انتقال خون بخاطر زحماتی که در این عرصه میکشن وتشکر میکنم از کسی که باعث و بانی تاسیس انتقال خون در سقز شده.
متاسفانه من نمی دانم چه کسی هستند خواهشا اگر کسی می داند معرفی کنند تا ما هم این بزرگوار را بشناسیم.