کارشناس اقتصادی گفت: تعرفه‌های گمرکی موانع امنیتی موجود در مرزهای عراق و عدم داشتن سرمایه کافی این کشور موجب شده صادرات‌ها به عراق دچار مشکل شود.

دکتر غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توقف صادرات سیمان به عراق اظهار داشت: شرکت‌های بازرگانی و کارخانه‌های سیمان ما سعی می‌کنند در تناژ بالا صادرات داشته باشند تعرفه‌های گمرکی موانع امنیت موجود در مرزهای عراق و عدم داشتن سرمایه کافی این کشور موجب شده صادرات ما به عراق دچار مشکل شود.

وی در ادامه افزود: عراق به دلیل نزدیکی به مرز و مبادلات خوبی که تا کنون با این کشور داشته‌ایم می‌تواند بازار مناسبی برای ما باشد و ما در سال‌های گذشته بیش از 18 میلیون تن صادرات سیمان به این کشور داشته‌ایم اما سخت‌گیری و مقررات که از طرف کشور عراق وجود دارد موجب شده ما اقبال کمتری داشته باشیم.

طاهری با بیان اینکه موانع سیاسی در تجارت بازار عراق تاثیر می‌گذارد گفت: این موانع خود موجب می‌شود ما نتوانیم بازارهای عراق را آنطور که باید و شاید تصاحب کنیم.

وی همچنین اشاره کرد: ساخت و سازهایی همچون سد ، بیمارستان، مدرسه در کشور عراق در حال انجام است که باعث شده بسیار نیازمند سیمان ایران باشد و ما نباید اجازه دهیم رقبای خارجی وارد این بازار شده و ان را بدست گیرند.

طاهری در پایان اظهار داشت: افزایش تعرفه‌های گمرکی نیز از دیگر عوامل توقف صادرات سیمان به عراق است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار