کارشناسان معتقدند به زودی سالانه یکصد میلیون خودرو در جهان فروخته خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، مشکل فراگیر ترافیک به اندازه ای است که برای مقابله با آن، شاهد نام گذاری روزی با عنوان (روز جهانی بدون خودرو) هستیم. 22 سپتامبر (31 شهریور ) روز جهانی بدون خودرو نام گذاری شده است.

روز جهانی بدون خودرو که اقدامی نمادین برای مقابله با معضل ترافیک و پیامدهای آن به شمار می رود، می تواند تلنگری برای مالکان خودروها و سازندگان آنها و حتی سیاستمداران باشد. 

مسئولان مربوطه در شهرهای مختلف جهان نظیر دوبی، با تصویب قوانینی درصدد کاهش موج ترافیک برآمده اند. مقامات شهری دبی، با افزایش هزینه پارکینگ ها و بهای سوخت و بیمهِ خودروها می کوشند از مشکل ترافیک در این شهرِ شیخ نشین بکاهند.

برخی از کشورها نظیر انگلیس و سنگاپور نیز استفاده از خودروها را در داخل برخی شهر ها ممنوع کرده اند. با این وجود، احتمال نمی رود اتخاذ چنین اقداماتی به کاهش ترافیک و آلودگی منجر شود.

هر چند استفاده از خودرو همه گیر شده است، در شماری از شهرهای جهان استفاده از اتومبیل رایج نیست. اغلب این شهرها پذیرای گردشگر هستند و برای حفظ بافت تاریخی با اهداف گردشگری، استفاده از خودرو را ممنوع کرده اند.

ونیزِ ایتالیا نیز یکی از مناطق بدون خودرو در جهان به شمار می رود. چرا که در این جزیره، امکان ساخت جاده به ویژه برای اتصال آن به جزایر دیگر وجود ندارد.

طبق پیش بینی های صورت گرفته، برآورد شده است در سال های آتی فروش خودرو به بیش از 100 میلیون در سال برسد. فروش سالانه خودرو در حال حاضر 80 میلیون عدد است. با وجود این شرایط، انتظار نمی رود معضل ترافیک ریشه کن و یا از شدت آن کاسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار