فعاليت های تخصصی در اولويت موسسات قرآن و عترت باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری؛ مديركل فرهنگ و ارشاداسلامي استان مازندران در نشست هم انديشي موسسات فرهنگي قرآن و عترت با بيان اينكه فعاليت هاي حوزه قرآن از نوع كارهاي دلنشين و جذاب است،گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی امروز، اثرگذاری فعاليت قرآنی برای توسعه فرهنگی و همه جانبه جامعه انكارناپذير است.

احد جاوداني، با بيان اينكه براي داشتن فعاليت اثر گذار بايستي توسعه باورها، فرهنگ جامعه و اقتضاي فرهنگ ديني را مورد توجه قرار دهيم، تا توسعه و پيشرفت حاصل شود، گفت: بسياري از دستگاه هاي فرهنگي به نوعي تداعي كننه موازي كاري در اذهان عمومي هستند كه بايد براين باور معتقد بود موازي كاري انرژي و نيرو را مصروف خود مي دارد.

وی با اشاره به فعاليت معاونت قرآن و عترت در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: با تشكيل اين معاونت در ديار علويان تلاش داريم تا فعاليت هاي ديني و قرآني به صورت ساماندهي شده و با برنامه ريزي مدون و جامع با هدف ورود قرآن به زندگي مردم انجام شود.

وي ابراز اميدواري كرد در سال 95با فعاليت معاونت قرآن و عترت در اين اداره كل ساختار موسسات، افتتاحيه ها، نحوه اعطاي مجوز و محتواي كيفيت برنامه هاي موسسات قرآن و عترت با برنامه جامع و دقيق پيش رود.

مديركل فرهنگ و ارشاداسلامي استان مازندران با اشاره به فعاليت 7هزار و 950مركز زيرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نظير كانون هاي تبليغاتي، انجمن ها، موسسات،مراكز عرضه محصولات فرهنگي، گفت: نزديك به دو هزار مجموعه زير نظر ارشاد اين استان با توجه به دريافت مجوز، فعاليت نمي كنند كه نياز مند بازنگري است.

جاوداني با بيان اينكه بازخورد گرفتن مجوز و تاسيس موسسه و انجمن بايد در جامعه و در بين مردم مشهود باشد، افزود: موسسات فرهنگي قرآن و عترت در زمينه تخصصي شدن فعاليت هايشان تلاش كنند

وی با اشاره به برگزاري هفته قرآن و عترت در بهمن ماه سال جاري از سوي معاونت قرآن و عترت اين اداره كل، گفت: تمامي فعاليت هاي اين هفته با ارائه برنامه و اجرا توسط بخش غير دولتي و با همكاري موسسات قرآني برگزار خواهد شد.

وی با بيان اينكه در نيمه دوم محرم حسيني (آبان ماه سال جاري) اولين يادواره شهداي قرآني در اين استان برگزار مي شود، تصريح كرد: مربيان،حافظان، قاريان و ديگر فعالين قرآني كه در دوران دفاع مقدس از جان شيرين خويش در دفاع از ميهن اسلامي گذشتند، معرفي و تجليل مي شوند.

وي با بيان اينكه 27دستگاه فرهنگي در كشور فعاليت مي كنند و ميزان اعتبار كه به ارشاد تعلق مي گيرد اندك است، تاكيد كرد: موسسات قرآني با بكارگيري ابزار هنر و پژوهشي براي بقاي موسسات و ادامه فعاليت هاي اثرگذار، فعاليت هاي درآمد زا داشته باشند.

انتهای پیام /س

برچسب ها: حمایت ، ایده ، نوین ، قرآن ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.