پیش نویسی سند معماری و شهرسازی در كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد حسین ایمانی خوشخو؛ ریس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه بررسی پیش نویس سند معماری كشور در ین كمیسیون گفت: نبود سند و دستورالعمل مشخص برای معماری و شهرسازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر آن داشت تا تدوین سند معماری كشور را در اولویت قرار دهد كه در این راستا از دوسال پیش در كمیسیون هنر و  معماری جلسات و نشست هایی برگزار شده است.

ایمانی خوشخو افزود: برای تهیه این پیش نویس نظرات فراوانی از كارشناسان و استادان معماری و شهرسازی دریافت شده و روند بررسی پیش نویس آن در جلسات ادامه دارد تا سند نهایی تهیه شود و پس از نظرخواهی از اعضای كمیسیون و جمعی از كارشناسان و متخصصان معماری برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

رییس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاكید بر ضرورت سند معماری گفت: با تهیه و تصویب سند معماری در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادها و دستگاههای اجرایی مسئول و مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی موظف خواهند شد بر اساس این سند واحد فعالیت كنند.

مهندس عبدالحمید نقره كار؛ عضو هیأت علمی دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به ضرورت های سند معماری و شهرسازی از نظر شكلی، ساختاری، محتوایی و نهادهای اجرایی به بررسی پیش نویس این سند پرداخت.

همچنین در این جلسه اعضای كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات و دیدگاههای خود را درباره پیش نویس سند بیان كردند.

در بخش دیگر جلسه كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای حاضر در جلسه به رویدادها و مسایل هنری اخیر كشور پرداختند.

حمیدرضا نوربخش با اشاره به سی و یكمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: بعد از سی سال برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی فجر ضرورت دارد كه تغییر رویكردی صورت گیرد و امسال جشنواره بین المللی موسیقی فجر با ارزیابی تولیدات سال و حضور گروههای حرفه ای برگزار خواهد شد. در واقع جشنواره جایزه محور و بدون اعلام فراخوان تولیدات موسیقی ارزیابی می شود و زمینه حضور گروههای حرفه ای در جشنواره فراهم می شود. برای گروههای جوان در حوزه موسیقی نیز رویدادهای دیگری مانند جشنواره موسیقی جوان فراهم است.

نوربخش در ادامه گفت: دبیر سی و یكمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر و مدیر جشنواره و دبیر اجرایی سه ضلعی هستند كه در كنار هم امور جشنواره را دنبال می كنند ومسایلی كه درباره تداخل مدیر و دبیر جشنواره عده ای طرح كردند درست نیست. جلسه ای نیز با حضور دكتر حسن ریاحی؛ دبیر محترم  جشنواره برگزار شد و امیدواریم بتوانیم اتفاق خوبی را در این دوره شاهد باشیم.

محمد خزاعی نیز در این جلسه با اشاره به فیلم سینمایی محمد (ص) گفت: نمایش فیلم محمد (ص) از مهمترین اتفاقات سینمایی و هنری اخیر است كه مورد توجه نیز قرار گرفته است.

محمدعلی رجبی نیز در ادامه جلسه گفت: در حوزه هنرهای تجسمی با برگزاری حراج هایی در منطقه یا در داخل و همچنین در گالری ها خبر از خرید و فروش های میلیاردی آثار هنری می شود اما هنرهای سنتی كماكان مهجور است. در زمینه هنرهای سنتی نیز سال گذشته یك حراج برگزار شد كه به دلیل نبود نظارت كافی چندان موفق نبود و امسال نیز قرار است این حراج برگزار شود.
رحمت امینی در ادامه جلسه گفت: در تاریخ تئاتر همیشه دولت ها از تئاتر حمایت كرده اند كه در واقع حمایت از فرهنگ كشور است اما با توجه به تاكید بر تئاتر خصوصی و عدم حمایت لازم از تئاتر به نظر می رسد تئاتر خصوصی برای جذب مخاطب و و فروش بلیت و كسب درآمد به مرور به سمت تئاترهای آزاد خواهد رفت.

حجت الاسلام محمدحسین نواب؛ رییس مدرسه اسلامی هنر در این جلسه گفت: همایش هنر اسلامی با برنامه ریزی و همكاری و حضور مستشرقین غربی هر دو سال یك بار در قطر برگزار می شود كه متاسفانه تاكنون كه دوره چهارم این همایش در سال جاری است جای ایران در این همایش خالی بوده است و این عدم حضور می تواند آسیب هایی برای ما داشته باشد البته خوشبختانه امسال قرار است با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كشور ما نیز در این همایش شركت كند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار