سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، رئیس جمهور این کشور را متهم کرد در توافق با ایران قانون را زیر پا گذاشته است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی سیگنال، رند پال – سناتور ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا -- معتقد است باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا --  در امضای توافق هسته ای با ایران، قانون بازنگری توافق هسته ای ایران را موسوم به لایحه "باب کورکر - بن کاردین" نقض کرده است. زیرا اسناد مربوط به توافق نامه های جانبی را که به سایت های نظامی-هسته ای ایران مربوط می شود، در اختیار کنگره قرار نداده است.
 
رند پل به دیلی سیگنال گف: "بسیاری از ما بر این باوریم که رئیس جمهور دارد قانون را زیر پا می گذارد. لایحه "کورکر" قانون است. رئیس جمهور آن را امضا کرد؛ هر چند با اکراه. قانون این مملکت می گوید رئیس جمهور باید همه اسناد و توافق نامه های جانبی را درباره توافق هسته ای ایران در اختیار ما قرار دهد."  
 
رند پال گفت: "در قانون کورکر که ما به آن رای دادیم تصریح شده است، رئیس جمهور باید همه توافق نامه ها را در اختیار اعضای کنگره قرار دهد . بسیاری از ما معتقدیم رئیس جمهور دارد قانون را نقض می کند. لایحه کورکر قانون است."  
 
سناتور پال افزود: "لذا فکر می کنم، هم اکنون رئیس جمهور دارد قانون را نقض می کند. هرچند نخستین بار نیست که اوباما دارد قانون شکنی می کند. رئیس جمهور را باید به چالش کشید. بحث هایی در جریان است که آیا این قانون را برای قضاوت به دادگاه ارجاع دهیم و آیا وی در زمینه اجرا کردن یا نکردن قانون به چالش کشیده می شود یا نه."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار