بنابراین گزارش؛ این کتاب که 9 فصل را در خود جای داده به شرح «تاریخچه کتاب و تکوین آن»، «نشر، انتشارات، ناشران»، «نشر الکترونیکی (دیجیتال)»، «لیتوگرافی»، «کاغذ و انواع آن»، «چاپ و چاپخانه»، «صحافی کتاب»، «قطع یا اندازه آن» و «توزیع و فروش کتاب» پرداخته و در بخش دیگری از خود مروری بر مراحل تولید کتاب داشته است.
گفتنی است که هر چند امروزه تمامی اقشار جوامع با کتاب و کارکردهای آن آشنایی دارند اما افراد کمی از مراجل تولید آن آگاهی داشته و قدر زحمات کشیده شده برای چاپ و انتشار این محصول فرهنگی را میدانند.
لازم به ذکر است که کتاب در سایه تلاش و هماهنگی یکایک حلقههای زنجیره فرآیند تولید کتاب چاپ و نشر میشود و چه بسا ممکن از که با قرار گرفتن در دستان یک پژوهشگر منجر به تولید اندیشه و کتاب دیگر شود.
خاطر نشان میشود که انتشارات «الوین» کتاب «از ایده تا ظهور» را روانه بازار کتاب کرده است.
انتهای پیام/