«علی باباچاهی» کتابی با عنوان «دری به اتاق مناقشه» را توسط انتشارات «نگاه» چاپ و منتشر می‌کند.

علی‌ باباچاهی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتشار کتاب جدید خود اظهار داشت: کتابم با عنوان «دری به اتاق مناقشه» توسط انتشارات نگاه چاپ می‌شود این کتاب مصاحبه‌هایم در طول 36-35 سال کار فرهنگی را دربرمی‌گیرد. محور این کتاب برای انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده است و به اصطلاح ناشرها در چرخه تولید و آستانه چاپ قرار دارد.

وی افزود: مصاحبه‌های کتاب «دری به اتاق مناقشه» توسط افراد مختلف و برای محلات گوناگونی گرفته شده است. تمام این مصاحبه‌ها در مطبوعات چاپ شده‌اند و در 500 صفحه منتشر خواهد شد.

این شاعر با اشاره به چگونگی مطالب مندرج در مصاحبه‌های بیان کرد: مطالبی که در مصاحبه‌ها پیش کشیده و بر روی آن تامل می‌شد. در واقع ناظر بر مسائل و مقوله‌هایی هستند که در طول 36-35 سال کار فرهنگی‌ام و در فضای ادبی ما دیده شده یا یک بار در فضای ادبی اتفاق افتاده است بنابراین تمام مطالب مندرج در مصاحبه‌هایم مبتنی بر رویدادهای شعری و پرسش‌های مطرح شده در این فضا است.

باباچاهی تصریح کرد: در مصاحبه‌هایم به موارد مباحث و جریان‌هایی که در دهه‌های 60،70،80 در فضای ادبی کشور اتفاق افتاده است پرداخته می‌شود. در مصاحبه‌ها بیشتر نشانه‌های آثار و ردپای مقولاتی چون مدرنیسم و پست مدرنیسم مطرح شده است و بیشتر سوالات حول این محورها بودند.

وی اظهار داشت: در مصاحبه‌های 35-36 ساله‌ام پیرامون مواردی چون شعر محاوره‌ای و مقولات جنجال‌برانگیز مطرح شده در این سال‌ها پرسش شده است و آن‌ها پاسخ داده‌ام.

کتاب «دری به اتاق مناقشه» تا قبل از عید یا در فصل پاییز منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار