نخستین جلسه المپیاد فیلمسازی نوجوان با طرح‌های ابتکاری فیلمسازان نوجوان در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های همدان با حضور علیرضا شجاع نوری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نخستین جلسه المپیاد فیلمسازی نوجوان با طرح‌های ابتکاری فیلمسازان نوجوان در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های همدان با حضور علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره در سالن پلاتوی تالار شهید آوینی برگزار شد.

در این جلسه دبیر جشنواره، داوران المپیاد به همراه فیلمسازان نوجوان و جوان سراسر کشور، برای مشاهده فیلم‌های کوتاه حاضر شدند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوانان اظهار داشت: شرط داشتن جامعه خوب، فیلمساز خوب است، فیلمسازان نوجوان خوب گوش می‌دهند، با دقت میبینند و سپس حرف می‌زنند.

وی افزود: اگر به زندگی فیلمسازان موفق نگاه کنیم، ویژگی مشترکی بین همه آنها پیدا می‌کنیم که هیچ فرصتی را برای با دقت نگریستن و خوب یاد گرفتن از دست نمی‌دهند.

شجاع نوری خطاب به نوجوانان فیلمساز عنوان کرد: فیلمسازان نوجوان اطمینان داشته باشید، فرصت برای حرف زدن زیاد، اما برای شنیدن، دیدن و یاد گرفتن، کم است، پس تا می‌توانید با دقت گوش کنید، خوب ببینید و بیاموزید.

وی افزود: از این پس، در دوران جشنواره قرار بر این است که شما فیلمسازان نوجوان و جوان خلاق به همراه داوران نخستین المپیاد فیلمسازی، فیلمهای کوتاه یکدیگر را دیده و جدا از هر چیز دیگری نظر خود را درباره آنها بازگو کرده و آنها را داوری کنید.
شجاع نوری بیان کرد: برای دیدن فیلم‌ها لازم است خودتان را از هر اندیشه‌ای که به فیلمساز دارید جدا کرده و فقط فیلم را دیده و  نظر خودتان را در دفترچه‌هایی که به شما داده شده است از 1 تا 10 شماره دهید.

شجاع نوری بیان کرد: دومین جلسه داوری فیلمسازان نوجوان بعد از ظهر برگزار می‌شود که شما به دیدن فیلم های سینمایی حرفه ای مشغول می شوید و نظرات خود را بدون در نظر گرفتن تجربیات فیلمسازی در جایگاه یک شهروند، در رابطه با فیلم بیان می‌کنید.

وی گفت: هدف این است فیلم ساز خوبی آموزش دهیم. بنابراین، از فرصتی که برای شما نوجوانان فیلمساز پیش آمده تا بتوانید با هم فیلم دیدن را تجربه کرده و ببینید هم سن و سالهای خودتان در شهرهای دیگر چگونه فکر می‌کند، چگونه می‌بینند و در نهایت تجربه به دست آورید تا در آینده به فیلم‌سازهای توانایی تبدیل شوید.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: جلسه ، المپیاد ، جشنواره ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.