رئیس سازمان غذا و دارو از اجرای طرح تقویت آزمایشگاه‌ها و راه اندازی تست سریع در سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر رسول دیناروند ضمن اشاره به مجروحان و جان‌باختگان فاجعه منا اظهار کرد: فاجعه منا نشانگر بی‌کفایتی و بی تدبیری آل سعود در مدیریت حج است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارتقای شاخصه های سلامت در کشور گفت: دسترسی مردم به خدمات باکیفیت بالا در حوزه سلامت از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

دیناروند با اشاره به نقش مهم آزمایشگاه های کنترل در اعتمادسازی برای سلامت و ایمنی فرآورده هایی که به حوزه سلامت مربوط هستند، گفت: هم اکنون با شرایط ایده‌آل فاصله داریم؛ امیدواریم طی دو سال آینده به شرایط ایده آل برسیم و زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به شرایط ایده‌آل فراهم ‌شود.

وی اضافه کرد: مشکل امروز جامعه، سوء تغذیه و عدم نگهداری از موادغذایی نیست؛ بلکه اکنون آلاینده های شیمیایی و بیولوژیک و فلزات سنگین، مشکل اساسی جامعه هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو از اجرای طرح تقویت آزمایشگاه و دانشگاه و راه اندازی تست سریع در سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه هستیم. شناسایی تقلب و تخلف در دنیایی که علم و فناوری هر روز پیشرفت می‌کند، کار سختی است و باید آزمایشگاه‌ها تقویت شوند.

وی از آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه آزمایشگاه‌های علوم پزشکی در کشور خبر داد و اذعان کرد: در مدت دو سال آینده آزمایشگاه‌های علوم‌پزشکی یکپارچه‌سازی می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو از تهیه گزارش سلامت غذا در کشور خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری با همکاری مدیران آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور تهیه و ارایه می شود.

دیناروند با بیان این که در راستای تقویت آزمایشگاه های غذا و دارو، می توان از اعتبارات معاونت بهداشتی استفاده کرد، گفت: بخشی از کارها در حوزه درمان و برخی در حوزه بهداشتی انجام می شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.