هم‌اکنون استقبال مردم از کتاب‌های کمک درسی و آموزشی بیش از کتاب‌های عمومی است.

علیرضا جعفری، مدیر مسئول انتشارات آوای عشق در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت چاپ کتاب‌های این انتشاراتی اظهار کرد: انتشارات «آوای عشق» کتاب جدیدی چاپ نکرده است و در حال حاضر قصد چاپ کتاب ندارد به دلیل آنکه مردم به سراغ خرید کتاب نمی‌روند.

وی افزود: هم‌اکنون استقبال مردم از کتاب‌های کمک درسی و کمک آموزشی بیش از کتاب‌های عمومی است. مردم اطلاعات مورد نیاز را از طریق جستجو در اینترنت به دست می‌آورند. همین مسئله دلیلی شده است تا مردم برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود میزان کمتری سراغ کتاب‌ بروند.

مدیر مسئول انتشارات «آوای عشق» تصریح کرد: برای استفاده از کتاب باید فضایی را به آن اختصاص دهند، حجمی را اشغال می‌کند اما از سی دی یا فلش برای دست‌یابی به اطلاعات مورد نیاز خود بهره می‌برند. استفاده از این وسایل به اختصاص فضای زیادی نیاز ندارد. از طرف دیگر در سی دی و فلش می‌توان حجم زیادی از اطلاعات را جای داد. همین مسئله دلیلی می‌شود که مردم ضرورتی برای خرید کتاب احساس نکنند.

گفتنی است؛ میزان سرانه مطالعه در ایران پایین است. این مسئله نه‌تنها در بین عموم مردم بلکه در بین افراد تحصیلکرده جامعه نیز دیده می‌شود و یکی از دغدغه‌های بارز این مسئله را می‌توان در خرید اندک کتاب توسط مردم مشاهده کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.