کرمان؛

سامانه گویا 096480 برای دریافت اطلاعات مشمولان وظیفه راه اندازی شد

از این پس مشمولان خدمت سربازی می توانند به راحتی با شماره گویا 096480 در رابطه با دریافت اطلاعات وظیفه عمومی خود در ارتباط باشند و از مراجعه حضوری به وظیفه عمومی خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمان،سرهنگ محمود پارسا معاون وظیفه عمومی ناجا کرمان به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کل شش ماهه اول سال مشمولان سالم اعزام به سربازی استان گفت: حدود هفت هزار و پنجاه و هفت نفر مشمول سالم به خدمت سربازی اعزام کردیم.

وی افزود:همچنین 3230 نفر هم برای انجام معافیت تحصیلی به مراکز پلیس 10+ اقدام کردند.

سرهنگ پارسا با اشاره به آمار مجوزهای تحصیلی به افراد مشمول برای خروج زیارتی و یا سیاحتی از کشور، اظهار داشت: حدود 1700 مجوز تحصیلی برای سفرهای خارجی زیارتی و 1456 مجوز برای سفرهای خارجی سیاحتی صادر شده است.

معاون وظیفه عمومی ناجا به ادامه روند هوشمند کردن کارت های پایان خدمت تا پایان سال خبرداد و افزود: در این طرح افراد زیر 50 سال می توانند کارت های قدیمی خود را به کارت های هوشمند تبدیل کنند.

وی گفت: پس از اقدام برای هوشمند کردن کارت های پایان خدمت به مدت یک ماه این کارت به صاحبان خودشان از طریق پست تحویل داده می شود.

سرهنگ پارسا خطاب به مشمولان غایب متقاضی برای خرید خدمت خاطرنشان کرد: امکان خرید خدمت یا جریمه خدمت تنها برای مشمولان غایب بالای 8 سال وجود دارد.

وی همچنین به پایان مرحله اول طرح خرید خدمت امسال تأکید کرد و افزود: از اواخر اسفند ماه سال گذشته این طرح آغاز شده و تا 11 مهر(امروز) مهلت رسمی برای پرداخت وجوه خرید سربازی پایان می پذیرد و به مناسبت هفته ناجا تمدید آن تا آخر همین هفته می باشد.

معاون وظیفه عمومی ناجا تعداد کل مشمولان خرید سربازی را در استان کرمان دوازده هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا امروز حدود 95 درصد از این تعداد وجوه خود را پرداخت کردند که هفت هزار و چهل نفر زیر دیپلم،سه هزار و شیشصد و چهل نفر دیپلم و بقیه در مقاطع تحصیلی دیگر بودند.

سرهنگ پارسا افزود:اجرای مرحله دوم برای افراد باقیمانده متقاضی خرید خدمت می باشد که پس از این هفته به اجرای مرحله دوم می پردازیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.