استاندار کرمان گفت: رشد اقتصادی متوسط سال‌های گذشته در استان کرمان پایین‌تر از کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان ضمن ابراز تاسف از جان باختن تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه منا، افزود: استان کرمان در این حادثه کمترین تعداد کشته‌ها را داشت و در تمام تماس تلفنی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان با روسای کاروان‌های حجاج کرمانی، از وضعیت آنها کسب اطلاع شد و نحوه رسیدگی به موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رزم‌حسینی یادآور شد: تنها یک مورد کشته در کاروان‌های حجاج استان کرمان بود که مربوط به شهرستان رفسنجان است و یک مورد فوت زائر کرمانی نیز داشتیم که در کاروانی از‌ استان‌های دیگر است.

وی در بخش دیگر سخنانش به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مکاتبات و مشارکت‌های لازم از سوی همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی موثر باید برای تنظیم برنامه صورت گیرد.

استاندار گفت: اسنادی که در زمینه ورزش، آب، تغذیه سالم، توسعه اقتصادی استان، پتروشیمی در استان کرمان تهیه شده و وضعیت جدیدی را برای استان تعریف کرده باید در برنامه ششم به عنوان اسناد قانونی به تصویب برسند.

رزم‌حسینی با تاکید براینکه در زمینه پروژه‌های نیمه تمام استان اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و لیستی از پروژه‌های نیمه فعال نیز تا پایان هفته به تهران ارسال می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح‌های کارآفرینی بسیج، سپاه، کمیته امداد و ... تجمیع شده تا بتوانیم از ظرفیت حداکثری این بخش استفاده کنیم.

در ادامه نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: طرح های فرادست ملی از جمله سیاستهای کلی ابلاغ مقام معظم رهبری در برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی، اصل 44 و ضوابط ملی آمایش ملی و استان تدوین خواهد شد.

جعفر رودری با تاکید براینکه سیاستهای اقتصاد مقاومتی بعنوان طرح فرادست در تدوین برنامه ششم توسعه بعنوان جزء جدا نشدنی از برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی می باشند، افزود: رویکرد برنامه ششم، رویکرد جامع نگری است و در برنامه ریزی توسعه استان، اقتصاد مقاومتی برنامه بالادست برای تدوین برنامه ششم است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، چشم انداز مناطق و استان ها را در دست اقدام دارد و استان کرمان در منطقه هشت واقع شده است.

وی یادآور شد: ساختار اجرایی تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه استان در بر گیرنده مشارکت جمعی دانشگاهیان ، بخش خصوصی و ادارات دولتی است و پس از تصویب نهائی جهت اجرا به دستگاههای اجرائی ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان مجموع رقم اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان را تا به امروز 696 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: باید دستگاه ها سریع تر پیگیری کنند تا موافقت نامه ها مبادله شود و متوسط تخصیص سر جمع اعتبارات امسال استان 28.22 درصد و ملی 56 درصد است.

رودری با تاکید براینکه آمایش کشور به طور جدی پیگیری می شود و شورایی در تهران در ستاد تنظیم برنامه ششم تشکیل شده و در راستای برنامه ریزی منطقه ای، استاندار کرمان مسئله نهادسازی را مدنظر دارد، افزود: برنامه آمایش استانباید همراه با بحث برنامه ششم پیش برود و در حوزه سرمایه گذاری، بر سرمایه گذاری فیزیکی، انتقال دانش فنی و ایجاد بازار کشترک برای صادرات تاکید می شود.

وی یادآور شد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول تامین اعتبار طرح هایی را که قابلیت اتمام و بهره برداری تا دهه فجر و یا پایان امسال را دارند، داده اند لذا مدیران باید لیست این طرح ها را تا پایان وقت اداری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تحویل بدهند.

در ادامه نیز نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه استان باید بحث های بودجه ای از جمله ماده 180 را پیگیری کند، خاطر نشان کرد: برخی از استان ها بخشی از اعتبارات را دریافت کرده اند و مجمع نمایندگان استان طی روزهای آینده جلسه ای در این خصوص با دکتر نوبخت خواهد داشت.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت شرایط بسیار سخت و وضعیت خاصی در تامین اعتبار دارد، گفت: ابلاغ ماده 27 تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کار خوب مسئول سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بود و یکسری ظرفیت ها مانند تهاتر، تغییر کاربری و ... در این زمینه به مدیران کمک می کند.

وی به واگذاری طرح های عمرانی به سرمایه گذار نیز اشاره کرد و افزود: رویکرد مدیران استان باید در برنامه ششم توسعه، گلوگاه های توسعه استان باشد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: رشد ، اقتصادی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.