مانور مقابله با شیوع ویروس کُروناباهدف کسب آمادگی و نحوه مقابله بااین بیماری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ طیب قدیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مانور کسب آمادگی در زمان شیوع احتمالی کُرونا ویروس و نحوه مقابله با موارد این بیماری است.

وی افزود: یکی از مهمترین فاکتورها در زمینه افزایش موفقیت اقدامات اجرایی، ارتقاء اطلاعات و دانش پرسنل درگیر در مقابله با این بیماری است و لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در هنگام برخورد احتمالی با موارد مشکوک به این بیماری، هر واحد باید صرفا وظیفه از قبل پیش بینی شده خود را انجام دهد و از مداخله در وظایف دیگر واحدها خودداری کند.

قدیمی افزود: به هیچ وجه نباید جهت اطلاع رسانی از فضای مجازی استفاده گردد و در این زمینه باید کاملاٌ هوشیار بود که از اطلاع رسانی هایی که باعث تولید شایعه و نیز تشویش اذهان عمومی می شود، خودداری شود.

وی گفت: با توجه به بازگشت حجاج کردستان که از روز 14 مهرماه شروع می شود و نیز شیوع این بیماری در عربستان و همچنین شرایط غیربهداشتی افراد حادثه دیده در منای عربستان، احتمال شیوع این بیماری تشدید می شود.

در ادامه این جلسه هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هماهنگی های لازم میان واحدهای مختلف معاونت درمان و معاونت بهداشتی به عمل آمده و دانشگاه علوم پزشکی کردستان تمهیدات لازم در زمینه مقابله با بروز این بیماری را در نظر گرفته است.

وی همچنین از اختصاص یک دستگاه آمبولانس جداگانه در هر شهرستان برای انتقال موارد مشکوک به این بیماری به مراکز درمانی خبر داد.

قصری بیان کرد: کلیه پرسنل و مسئولین اجرایی در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری در هر لحظه از شبانه روز آماده دریافت گزارشات و نیز اقدامات لازم می باشند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.