آیین یادبود و بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا، به دعوت حجت الاسلام 'سید محمد حسینی شاهرودی' نماینده ولی فقیه در کردستان و' عبدالمحمد زاهدی' استاندار کردستان در مسجد سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، معاون امور بین الملل حوزه های علمیه قم در این آیین گفت: حج باید مرکز امنیت امت اسلامی باشد و کسی حق ندارد به امنیت حج آسیبی وارد کند و کسی که وارد موسم حج می شود باید امنیت داشته باشد.

حجت الاسلام محمد حسن زمانی با تسلیت حادثه منا و جان باختن هزاران مومن مهمان خدا گفت:سوء مدیریت و ضعف مدیریت در حج آنچنان شدید بوده که منجر به کشته شدن هزاران انسان بیگناه مهمان خانه خدا شده و به هیچ وجه کشتن انسان های بی گناه قابل تحمل نیست.

وی افزود: در حادثه منا پنج هزار دوربین تمامی مناطق را رصد می کرد و کسانیکه پشت دوربین ها نظاره گر آن فاجعه بودند هیچ عکس العملی برای مدیریت آن نداشتند این حرکت خطا و جرمی بزرگ محسوب شده است.

حجت الاسلام زمانی حضور هلی کوپترها در زمان رخ دادن فاجعه، بی توجهی پلیس های مستقر در نقاط جمرات، بستن راه خروجی و باز کردن محل ورودی و عدم توجه به نجات حادثه دیدگان را از دیگر خطاها و بی تفاوتی های دولت سعودی در این حادثه ذکر کرد.

وی ادامه داد: حج متعلق به یک کشور نیست و در نص صریح قرآن آمده است که کعبه متعلق به کل بشریت است و مدیریت حج باید در اختیار کل دولت های اسلامی باشد و تنها در دست یک دولت نباشد.

حجت الاسلام زمانی افزود: رهبر معظم انقلاب از این حادثه بسیار غمگین شدند و غم عمیق خود را به دنیا نشان دادند و امروز مراسم یابود شهدای حج به نمانیدگی از معظم له در تمامی استان های کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر اینکه مراسم حج باید بر روی کره زمین استمرار داشته باشد اظهار کرد: حج نماد استقلال، حیات و اقتدار امت اسلامی است و دین تا زمانی قیام خواهد داشت که حج وجود داشته باشد.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه قم افزود:اگر اسلام سرعت جذب خود را در میان سایر ادیان حفظ کند تا 100 سال آینده از لحاظ جمعیتی دین اول کره زمین خواهد بود.

حجت الاسلام زمانی گفت: امروز اسلام در حال آسیب دیدن است و با توطئه های دشمنان اسلام در دنیا پیشرفت انچنانی ندارد و مسیحیان و سایر ادیان، اسلام ما را نمی پذیرند و این خطری بزرگ است و باید جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.