کرمان؛

انجام ۷۲۰ عملیات اطفای حریق در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از اطفای ۷۲۰ مورد حریق در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدحسین مومنی با بیان این که هزار و ۱۳۷ مورد عملیات امداد و نجات نیز طی مدت یاد شده صورت گرفته است، افزود: ۲۶۹ نفر از حادثه دیدگان نجات یافتند و ۱۱۶ نفر مجروح شدند.

وی به اعزام پنج هزار و ۸۱۷ آتش نشان و امدادگر و هزار و ۹۷۵ خودرو به محل حادثه در شش ماهه نخست امسال اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین علت این حوادث در شهر کرمان مربوط به بی احتیاطی در اتصالی سیم های برق در منازل مسکونی و محیط های تجاری و آتش سوزی در مراکز زباله بوده است.

مومنی، پیشگیری برای کاهش سطح حوادث را به سیاست اصلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری عنوان و تاکید کرد: در همین راستا بازدیدهای مستمری از سطح بازار، اماکن دولتی، درمانی، تجاری، آموزشی و ساختمان های بلندمرتبه شهر صورت گرفته و تاکنون چهار هزار نفر از شهروندان به صورت رایگان آموزش دیده اند.

وی از اجرای طرح ممیزی در منازل مسکونی بالای چهار طبقه در شهر کرمان خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس ، سازمان نظام مهندسی باید قبل از تأیید نقشه های ساخت و ساز، با اجرای آئین نامه مبحث سوم، به ایمنی ساختمان ها و مجتمع های سطح شهر در برابر حریق و بلاهای طبیعی اهمیت دهد و ایرادات فنی آن ها را برطرف کند، در غیر این صورت تلفات حوادث، در سطح شهر بیشتر می شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.