معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: واگذاری مراکز مداخله در طلاق به بخش غیر دولتی ، تصویب و توسعه برنامه های آموزشی پیش از ازدواج و طلاق را از مهمترین راههای مقابله با کاهش طلاق در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛و بنا به اعلام روابط عمومی بهزیستی دکتر فرید در جلسه شورای معاونین بهزیستی با تائید بر اینکه باتوجه به گستردگی استان کرمان باید نسبت به مسائل اجتماعی موجود در آن نگاه ویژه ای داشت گفت : از آنجا که در جنوب استان کرمان وضعیت اجتماعی خاص حاکم است باید برنامه خاصی برای مسایل اجتماعی این استان در نظر گرفته شود .

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور پس از بیان درخواست ها و مشکلات اجتماعی مسئولین بهزیستی در استان کرمان، قول مساعد براختصاص اعتبار ویژه به این استان داد و افزود: حوزه اجتماعی حوزه ای پرکار و پرچالش است که باید با تعامل با دستگاههایی چون نیروی انتظامی ، دادگستری و دیگر ارگانها با نگاهی تحلیل گرانه پیگیری مسایل اجتماعی را برنامه ریزی کرد.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم خروجی کار بهتری داشته باشیم باید نگاه تخصصی و علمی به موضوعات اجتماعی داشته باشیم.

دکتر فرید دنبال کردن فعالیت های اجتماعی در کرمان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت:انجام طرحهایی چون پایش پرونده های اجتماعی در استان کرمان برای نخستین بار در کشور اقدامی ارزشمند است که امیدوارم بصورت پایلوت در کشور معرفی شود.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری ، کمبود نیرو و فعالیت های گسترده ای که از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی در جامعه ارایه می شود. اظهار داشت : باتوجه به اینکه توسعه اورژانسهای اجتماعی و مباحث اعتباری این فعالیت اجتماعی برعهده وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نهاده شده است و از سوی در بودجه این وزارتخانه چنین اعتباری در نظر گرفته نشده است همواره بهزیستی پاسخگوی مشکلات فوریت های اجتماعی در کشور است که امیدواریم بتوانیم با اختصاص اعتبار به استان کرمان بخشی از مشکلات را حل نمائیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور به برنامه های بهزیستی کشور برای کاهش طلاق اشاره کرد و گفت : رایزنی با قوه قضائیه برای تصویب آیین نامه مراکز مشاوره همکار با دادگاه ، برگزاری دوره های آموزشی جهت افزایش توانایی مشاورین برای مداخله در کاهش طلاق و همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرح تحکیم بنیان خانواده از برنامه هایی است که از سوی بهزیستی کشوربرای کاهش طلاق دنبال می شود.

وی درخصوص واگذاری مجتمع های روستایی ارائه خدمات بهزیستی به بخش غیر دولتی نیز اظهار داشت : بهزیستی کشور در حال طبقه بندی مجتمع های روستایی و سطح بندی خدماتی که دراین مراکز ارائه می شود می باشد تا بتوانیم برنامه ای مدون برای ارتقاء کیفیت خدمات دراین مجتمع ها داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با تاکید بر بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جهت استفاده از خدمات اجتماعی گفت : باید احساس نیاز به آموزش مهارتهای زندگی و پیش از ازدواج را در جامعه ایجاد نمائیم تا با ایجاد حساسیت در بین خانواده ها بتوانیم آموزشهای لازم اجتماعی را به تمامی اقشار ارائه کنیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کاهش ، طلاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.