رییس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: 90 درصد هتل‌های مشهد تبدیل به هتل‌های استاندارد شده، در حالیکه در سطح کشور چندان به این مسئله ورود نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد قانعی در نشستی با موضوع فرصت‌ها و موانع پیشروی گردشگری در مشهد 2017 که با حضورصاحبنظران عرصه گردشگری برگزار شد، افزود: استانداردهای مد نظر در سطح جهان را با شرایط بومی خود تلفیق کردیم و از سال 84 موضوع استانداردسازی را در هتل‌های مشهد عملا پیاده‌سازی نمودیم.

وی با بیان اینکه بیشتر حجم سرمایه‌گذاری‌ها در مشهد با انگیزه‌های معنوی است ؛ گفت: سرمایه‌گذاری‌ در عرصه ساخت هتل و اقامتگاه زائران و مسافران در مشهد مقدس تنها به دلیل مادی صورت نمی‌پذیرد و 60 درصد حجم سرمایه‌‌گذاری‌ها در این حوزه به دلیل انگیزه‌های معنوی است.

رییس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی با با اشاره به ساخت زائرسراهای ارزان‌ قیمت افزود: مخاطب ما در شهر مشهد دارای بنیه اقتصادی متوسط است و به همین دلیل با نرخ‌های واقعی در این کلانشهر کار نمی‌شود.

قانعی اشاره به عرضه خدمات هتل‌داری در مشهد با 50 درصد تخفیف به نسبت سایر کلانشهرهای کشور، بیان کرد: این کاهش قیمت‌ها در عرضه خدمات هتل‌داری در حالی است که بیشترین کیفیت در ارائه سرویس وجود دارد.

وی با بیان اینکه میانگین عمر هتل های مشهد 6 سال است ؛ اظهارکرد : بیشتر هتل‌های مشهد در 10 سال گذشته ساخته شده، در حالیکه هتل‌های فعال در کشور با عمر بالای 25 سال ارائه خدمت می‌کنند.

رییس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران در مشهد مقدس 160 هتل بنا شد. اما در تهران 4 هتل احداث گردید.

قانعی با اشاره به وجود قانون در برخورد با مراکز اسکان غیرمجاز در سطح شهر، بیان کرد: قانون در این زمینه وجود دارد اما پلیس که عامل اجرایی ما در این زمینه است، نیروی لازم برای اعمال این قانون را ندارد.

وی ادامه داد: آنقدر تعداد این مراکز اسکان غیرمجاز زیاد است که به محض پلمب جریمه پرداخت شده و دوباره مرکز پلمب شده باز یا فک پلمب می‌شود.

رییس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی با اشاره به اینکه 10 درصد هتل‌های مشهد 4 تا 5 ستاره است، افزود: تعداد 60 هتل سه ستاره، 50 هتل 2 ستاره و 60 هتل یک ستاره است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.