رییس دانشکده علوم قرآن تربیت مدرس مشهد گفت: رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تمسک به آیات قرآن کریم بود که موجب شد معارف این کتاب آسمانی در کالبد جامعه ساری و جاری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا زارع در نشست تخصصصی آشنایی با اصول، مبانی و روش تفسیری حضرت امام خمینی)ره(که با حضور فقیه و مفسّر گران­قدر حضرت آیت اللّه سید محمّد حسینی زنجانی در محل این دانشکده برگزار شد گفت: سعادت هر جامعه ای در گرو بهره گیری از مباحث و کلام گرانقدر قرآن مجید است.

وی اضافه کرد: این نشست تخصصی به منظور آشنایی بیشتر با اندیشه امام در زمینه قرآن‌ پژوهی و انس با کلام ‌الله مجید برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین زارع با اشاره به شخصیت محبوب و جهانی حضرت امام(ره) و اینکه حرکت انقلاب مبتنی بر معارف و مسایل قرآن است ابراز داشت: کلام امام عین قرآن نیست اما از آنجا که فرمایشات ایشان مبتنی بر کلام الله مجید است هرگز کهنه و قدیمی نمی شود و هموراه رنگ و مایه تازگی دارد.

وی با بیان اینکه مرکز نشر آثار امام(ره) به چاپ کتاب ۵ جلدی حضرت امام(ره) همت کرده است ادامه داد: مرکز نشر آثار امام(ره) در خصوص روش های تفسیری حضرت امام(ره) مبتنی بر سخنرانی عملکرد نوشته و بیانات و عملکرد ایشان مجموعه ای ۵ جلدی را چاپ و نشر کرده است.

رییس دانشکده علوم قرآن تربیت مدرس مشهد در مورد دانشکده تربیت مدرس علوم قرآنی مشهد اظهار داشت: به همت فعالیت های وسیعی که در این دانشکده انجام شده است در آینده ای نزدیک این دانشکده به پردیس قرآنی شرق کشور تبدیل می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.