کرمانشاه؛

عوارض استفاده از کورتون در درمان بیماریهای پوست و مو

یک متخصص پوست گفت: بسیاری از حساسیتهای پوستی به تدریج بهبود می یابند و کورتونها به صورت موضعی برای درمان اکثر حساسیت های پوستی مضرند، اما باید براساس سن بیمار ، محل ضایعات و شدت بیماری توسط متخصصین تجویز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛دکتر علی ابراهیمی گفت: حساسیتهای پوستی به دو دسته ژنتیکی و اکتسابی تقسیم می شود که در نوع ارثی یا ژنتیک آن اگزما یا ضایعات پوسته دار روی صورت و بدن ایجاد و به تدریج در طی چند سال بهبود می یابد.

وی گفت : نوع اکتسابی آن اگزما به دلیل تماس با مواد شوینده و یا مواد پاک کننده در منزل یا محل کار ایجاد می شود و اگر تماس با مواد محرک ادامه یابد اگزما شدیدتر شده و گسترش می یابد و افرادی که پوست خشک تری دارند و یا شستشوی بیشتری انجام می دهند و یا دچار وسواس شستشو هستند بیشتر دچار این نوع اگزما می شوند.

دکتر ابراهیمی در ادامه گفت: در اکثر موارد حساسیتهای پوستی محدود به پوست بوده و نشانه درگیری داخلی یا بیماریجدی زمینه ای نمی باشد ، اما در موارد اندک بیماری های تیروئیدی و یا موارد دیگر که باعث خشکی پوست می شود می تواند حساسیت را بدتر نماید.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، عوارض ، پوست ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.