برنامه «قرار شاعرانه» به شعر و موسیقی اختصاص دارد و به شعر شاعران معاصر، قدیمی و جدید می‌پردازد.

سیده زهرا صالحی تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های جدید خود گفت: «قرار شاعرانه» برنامه ادبی کاری از گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران است. این برنامه اختصاص به شعر موسیقی دارد. به شعر شاعران معاصر، قدیمی و جدید و موسیقی‌هایی که کمتر شنیده شده می‌پردازد. همچنین صدای خواننده‌های قدیمی را پخش می‌کنیم.

وی افزود: بخشی در برنامه تدارک دیده‌ایم که خود شاعر شعر خود را می‌خواند و در برنامه پخش می‌کنیم. با توجه به این که برنامه بعد از خبر 23 پخش می‌شود آن موقع شب حال و هوای خاص شاعرانه‌ای، برای مخاطبان خواهیم داشت.

«قرار شاعرانه» شنبه تا چهارشنبه با اجرای فاطمه آل عباس و محسن همایی از رادیو ایران پخش می‌شود.

این نویسنده و تهیه‌کننده همچنین در مورد برنامه «واژه و خمپاره» مطرح کرد: این برنامه به صورت مشاعره قصد زنده داشتن فضای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را دارد. شرکت کنندگان مسابقه به صورت سنتی، مشاعره مشروط و بداهه‌سرایی در برنامه شرکت می‌کنند و بخشی داریم که در آن اطلاعات دفاع مقدس پرسیده می‌شود. همچنین بسته صوتی درباره عملیات توضیح داده شده است و باید شرکت کننده اسم عملیات را نام ببرد.

صالحی ادامه داد: این برنامه برای پاسداشت ارزش دفاع مقدس است. برای این که ادبیات دفاع مقدس را به نسل جوان و جامعه نشان دهیم. چرا که این ادبیات غنی است و شاعران جوان در این عرصه شعرهای خوبی سروده‌اند.

«واژه و خمپاره» جمعه شب‌ها ساعت 20:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

صالحی در خصوص برنامه ایران من اظهار داشت: با برنامه «ایران من» شنوندگان می‌توانند از اتفاقاتی که در 24 ساعت قرار است در رادیو ایران رخ دهد، اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: با تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان درباره جزئیات برنامه‌ها و همچنین با گویندگان هم مصاحبه خواهیم داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار