ساری؛

دومین روز اجلاس جامعه مدرسین با حضور رئیس قوه قضاییه آغاز شد

دومین روز هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در ساری آغاز شد.

دومین روز اجلاس جامعه مدرسین با حضور رئیس قوه قضاییه آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ نماینده ولی‌فقیه در مازندران صبح پنجشنبه در همایش جامعه مدرسین که در ساری آغاز شد برگزاری اجلاس را به فال نیک گرفت و آن را به غدیریان و پیرو مکتب حضرت علی (ع) تبریک گفت.

آیت الله نورالله طبرسی همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله خزعلی و فاجعه غمبار منا اظهار داشت: این حادثه مصیبت بزرگی در تاریخ اسلام بوده است و هرروز که از وقوع آن می‌گذرد، عمق فاجعه بیشتر مشخص می‌شود.

وی بابیان اینکه در این حادثه زائران ۲۴ کشور اسلامی براثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی جان‌باخته‌اند، گفت: فاجعه منا، خیانت و جنایت بزرگ بوده است و امیدواریم جهان اسلام از آل سعود و جهود رهایی یابد.

آیت الله طبرسی با تأکید بر مدیریت حج گفت: اگر حج این‌گونه ناامن باشد، نرفتن به حج بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به کالبدشکافی مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان‌های شمالی در اجلاسیه جامعه مدرسین قم گفت: تشکیل جامعه مدرسین در این نیم‌قرن، خدمات زیادی به‌جا گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، از حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به‌عنوان مدینه و باب سیاست یادکرد و گفت: امنیت و آرامش امروز مدیون درایت رهبری است.

آیت الله طبرسی با تأکید بر اینکه درباره اخلاق و تذهیب باید بیشتر کار شود، تدوین کتاب درسی اخلاقی خوب و مناسب را ضروری دانست.

امام‌جمعه ساری بابیان اینکه باید فکری برای حضور علمای بزرگ در شهرها داشته باشیم گفت: این امر سبب تقویت امور فرهنگی در جامعه می‌شود.

*ولایت فقیه ، شاخصه عزت و اقتدار کشور و نظام

رئیس قوه قضائیه گفت : ولایت فقیه شاخصه عزت و اقتدار کشور و نظام است و باید برای حفظ و امنیت کشور ولایت فقیه را حفظ کنیم.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی امروز ‌در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌ قضائیه در ساری با تاکید بر اینکه اگر ولایت فقیه نباشد نمی‌توانیم اقتدار امروز کشور را حفظ کنیم، افزود اخلاق و تزکیه نفس از نکات عملی است که باید اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در جریان فتنه 88 افرادی که در کنار مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بودند، نتوانستد به درجه بصیرت برسند و از خط ولایت و امامت جدا شده به مردم و نظام خیانت کردند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد امروز علما سه وظیفه مهم فهم، تبلیغ و اجرای مسائل دینی را بر‌عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ علمای شیعه اثرگذاری زیادی داشته‌اند، افزود:‌ شرایط و اقتضائات امروز خاص است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه علما و روحانیون باید مسائل روز دنیا و ایران را تبیین کنند، تصریح کرد: هجمه‌های فکری دشمن بر اسلام زیاد شده است و متاسفانه ما نیز به برخی از مبانی دینی و اسلامی بی‌توجه هستیم.وی خاطر نشان کرد: امروز علوم انسانی غربی هجوم زیادی آورده است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی‌ با بیان اینکه امروز نفوذ دشمن در جامعه قابل مشاهده است، افزود: دشمن نسل جوان ‌را مورد هدف قرار داده‌ و یکی از وظیفه مهم ما روحانیون این است که احکام اسلامی را به کار ببندیم.

رئیس دستگاه قضا تبلیغ را یکی دیگر از مسائل مهم پیش روی روحانیون دانست و گفت: وظیفه مهم و اصیل برای روحانیون ، تبلیغ دین است.

آملی‌لاریجانی شیوه‌های سنتی تبلیغ در جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: منبرها و مساجد پایگاه‌های معنوی در جامعه هستند و نقش اساسی دارند که باید آنها را حفظ کرد و حضور پررنگ‌تری در آنها داشت.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای فکری در جوامع بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: فیلم‌هایی که الان تهیه می‌شود بسیار تاثیرگذار است اما در حال حاضر فیلم‌های ما از محتوا خالی و در بعضی مواقع بسیار منفی است . رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مطالب جدید باید در قالب‌های نوین و امروزی به جامعه عرضه شود، اضافه کرد: باید با هنرمندان و فیلم‌نامه نویسان ارتباط برقرار کنیم تا اثرات فاخر در جامعه اسلامی تولید شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای احکام دینی در صدر اصول و قوانین نظام قرار دارد، اظهار کرد: باید دستورات ولی فقیه در جامعه اجرا شود.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه تحقیق در زمینه مردم‌سالاری دینی بحث مهمی است که باید این امر تالیف شود، افزود: امروز اقتدار قوه قضاییه به برکت ولایت فقیه است و در هیچ جای دنیا قوه قضائیه مانند ایران اسلامی مقتدر نیست.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دومین ، روز ، اجلاس ، مدرسین ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.