متون نگارش شده توسط افلاطون دارای وجوه مختلفی است و شرط گرایش به آثار او دغدغه‌مندی است.

پژمان گلچین کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص روند شکل‌گیری «محاوره‌خوانی لوسیس» گفت: رشته تحصیلی‌ام فلسفه و علاقه‌ام به هنر و نویسندگی و همچنین دغدغه فعالیت اجتماعی و فرهنگی سبب شده تا برای خوانش متنی فلسفی با موقعیت‌ها دراماتیک قدم بردارم.
 
وی در مورد داستان این اثر بیان کرد: متون نگارش شده توسط افلاطون چند وجهی است «محاوره‌خوانی لوسیس» به تاریخ مدنیت در آتن می‌پردازد و از دیدگاه او برقرار دیالوگ تشکیل شده از دیا به معنای دو و لوگوس به معنای عقل اعتبار یک شهروند به حساب می‌آید و در غیر این صورت به عنوان یک شهرنشین نمی‌توان از آن یاد کرد.
 
گلچین ادامه داد: ظرفیت‌های متن افلاطون بسیار بالا است و دغدغه‌مندی باید یکی از ویژگی‌های بارز مخاطب این اثر هنری باشد ما برای ارائه مسائل فلسفی و دیدگاه افلاطون از هنر تئاتر به عنوان ابزار استفاده کرده و در جهت القا بیشتر و بهتر مخاطب به مخاطب خودم چند نفر را به عنوان صحنه‌خوان اضافه کرده‌ایم.
 
وی اظهار داشت: «محاوره‌خوانی لوسیس» پرسش و کنکاشی در خصوص دوستی است همان طور که سال پیش با خوانش نمایشنامه‌ای دیگر پرسشی را در خصوص شجاعت مطرح کرده‌ایم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
 
گفتنی است نمایشنامه «محاوره‌خوانی لوسیس» به کارگردانی پژمان گلچین نوشته افلاطون از 19 تا 22 مهر در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه ساعت 18 خوانده می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار