اجراهای رفته از «مانشیکا» ریتم و ضرب آهنگ دلخواه من را نداشته است.

شهرام ابوالقاسمی نمایشنامه‌نویس تئاتر در خصوص نمایشنامه «مانشیکا» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از آنجایی که اجراهایی که از این کار شده به سلیقه و ایده‌های ذهنی من نزدیک نبوده لازم است که یک اجراء به کارگردانی خودم به روی صحنه برود تا ریتم و ضرب آهنگی که مناسب با نمایشنامه است اجرا شود.
 
وی در خصوص سبک نوشتاری «مانشیکا» گفت: نمایشنامه‌های نوشته شده بر اساس واقعیت و اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد نوشته می‌شود که مانشیکا از این امر مستثنی نیست و بر اساس واقعیت در سال 78 نوشته شده و تا به حال چندین بار به روی صحنه رفته است. 

ابوالقاسمی درباره عنوان نمایشنامه عنوان کرد: در ابتدا تصمیم داشتم عنوان «من یار مهربانم» را برای نمایشنامه انتخاب کنم،‌اما بعد به «مانشیکا» تغییر یافت که برگرفته از نام دو شخصیت از این اثر است. 

وی در خصوص گلایه خود از کارگردان‌ها گفت: برای اجرای این اثر تا به حال از من به شخص اجازه گرفته نشده و برای اولین بار است که از طرف تماشاخانه سه نقطه و به کارگردانی شهاب ملک‌پور از 4‌ مرداد‌ماه به روی صحنه می‌رود.

عوامل این اثر، کارگردان: شهاب ملک‌پور ،‌ نویسنده: شهرام ابوالقاسمی ، مشاور کارگردان: محمد‌رضا هدایتی، دستیار کارگردان: آبتین احمدیان، برنامه‌ریزی: مهرناز توکلی، مدیر صحنه: علی دولت‌یاری، طراح پوستر و بروشور: سعید خان قشلاقی ، عکاس: بابک صدیقیانی و بازیگران: حمیدرضا نقره دوست و شفق‌خانی هستند. 

گفتنی است؛ این نمایش از چهار مرداد الی 4 شهریور ماه در سالن زنده یاد خسرو شکیبایی در تماشاخانه سه نقطه هر شب رأس ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.