یادواره 16 شهید نیروی انتظامی آستارا به مناسبت هفته ناجا در محل مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه شهرستان آستارا در این آیین گفت: همه ما باید قدردان تمامی رشادت ها و پایمردی های شهدا به خصوص شهدای ناجا باشیم.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه محفل شهدا باید با عزت و رنگ و بوی خاصی برگزار شود ، افزود: باید حضور تمامی اقشار مردم به خصوص مسوولان در آیین یادواره های شهدا پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه یاد کردن از شهدا نباید فقط در زبان و کلام خلاصه شود ، اضافه کرد: به برکت خون پاک شهداست که امروز امنیت در کشور حاکم است و روز به روز بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده می شود.

وی اظهار کرد: شهدا ناظر و شاهد بر اعمال و رفتار ما هستند پس شایسته است از ادامه دهندگان صدیق راه آنها باشیم.

امام جمعه آستارا گفت: شهادت بزرگترین درجه و رتبه ای است که خداوند به برخی از بندگان خاص خود عطا می کند.
حجت الاسلام حافظ نیا زنده بودن شهیدان را یک حقیقت الهی عنوان و اضافه کرد: شهیدان در ظاهر کنار ما نیستند ولی آن مردان خدایی برای همیشه در نزد خداوند روزی می خورند و در بهشت جایگاه والایی دارند.
وی اظهار کرد: برای اینکه راه و هدف شهیدان را بشناسیم باید وصیت نامه های آنان را بخوانیم و به درستی عمل کنیم.
امام جمعه آستارا تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن دین اسلام و آرمان های انقلاب را از عمده سفارش های شهدا عنوان کرد و ادامه داد: باید درباره رفتار و سلوک معنوی شهیدان بیشتر و بهتر برای نسل جوان روشنگری شود.
وی برگزاری یادواره های شهدا را باعث نشر بیش از پیش فرهنگ دفاع مقدس بر شمرد و افزود: در این آیین ها مرام شهدا و راه پرنور آن بزرگواران برای جوانان بازگو می شود که در نهایت زمینه های تعالی معنوی را در جامعه فراهم می کند.
مداحی و ذکر مصیبت در رثای شهدای اسلام از دیگر بخش های این آیین بود.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و 160 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.