مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی یزد گفت :زعفران در استان یزد در اواخر تابستان و اوایل پاییز کشت می‌شود و برداشت این گیاه معطر به‌طور معمول یک ماه تا حداکثر دو ماه بعد از کشت و طی چند مرحله است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدرضا ابراهیمی گفت :در سال 94 سطح زعفران استان 420 هکتار می باشد که از این مقدار 357 هکتار آن بارور و 63 هکتار آن غیر بارور است .

ابراهیمی گفت: پیش بینی میشود در سال جاری حدود 1650  کیلوگرم زعفران از زمین های کشاورزی یزد برداشت شود که با توجه به قیمت خرید هر کیلوگرم 60- 70 میلیون ریال این محصول دارای ارزش بیش از ده میلیارد تومان خواهد داشت .

ابراهیمی با بیان اینکه  شهرستان بهاباد با سطح زیر کشت 270هکتار  در رتبه اول استان در این زمینه قرار دارد گفت :شهرستان های بافق با سطح زیر کشت 48 هکتار و مهریز با 33 هکتار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی گفت با توجه به سیاست های استان مبنی بر جایگزین کردن کشت های کم آبخواه این سازمان برنامه ویژه ای برای ترویج کشت زعفران در استان دارد و این سازمان برای کشت و توسعه این محصول حمایت های لازم را انجام می دهد .

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کشت ، زعفران ، طلای سرخ ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.