طبق آمار شرکت حسابداری PwC، شرکت‌های انگلیسی در زمینه‌ی تشخیص حملات سایبری و نحوه‌ی مواجهه و جلوگیری از آن‌ها ضعیف هستند.

عملکرد انگلیس در تشخیص حملات سایبریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش شرکت حسابداری چندملیتی پرایس‌ واتر هاوس کوپرز (PwC)، تقریباً 10 درصد از شرکت‌های انگلیسی نمی‌دانند چه تعداد حمله‌ی سایبری به آن‌ها صورت گرفته است و 14 درصد آن‌ها نمی‌دانند این حملات چگونه اتفاق افتاده‌اند.

این شرکت با مصاحبه بیش از هزار نفر از مدیران اجرایی در 127 کشور دنیا، از نحوه‌ی مواجهه با حملات سایبری توسط این افراد آگاه شد. 637 نفر از این مدیران از کشور انگلیس بودند.
همچنین بسیاری سازمان‌ها با روش‌های تشخیص و جلوگیری از حملات سایبری آگاه نیستند، هرچند این سازمان‌ها به‌طورجدی درباره‌ی امنیت سایبر می‌اندیشند.
شرکت PwC اعلام کرد حفظ داده‌های شخصی، مهم‌ترین اولویت سازمان‌های انگلیس در سال آینده است. به‌علاوه، یک‌سوم از حوادث سایبری در انگلیس به دلیل آلوده شدن تلفن همراه است. همچنین، کارمندان فعلی یا قبلی یک سازمان، یکی از علت‌های عمده‌ی حوادث سایبری هستند که هم‌اکنون به‌طور متوسط 1.7 میلیون پوند برای این کشور خسارت آفریده است.
رایانش ابری و اینترنت اشیا دو مقوله‌ای هستند که از زمان طلوع خود در آسمان فناوری، علاوه بر تأثیرات مهم، موجب افزایش حملات سایبری نیز شده‌اند.
از دیگر آمارهای این شرکت، افزایش 38 درصدی در تشخیص حوادث مربوط به امنیت اطلاعات و افزایش 24 درصدی بودجه‌ی امنیتی در سال 2015 در میان جامعه‌ی آماری این تحقیق بود.
در سال گذشته، بودجه‌ی امنیتی انگلیس، به‌طور متوسط 3.7 درصد از کل بودجه‌ی فناوری اطلاعات را تشکیل داد. این در حالی است که این بودجه در سایر کشورهای اروپایی 3.65 و در آمریکا 3.78 بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.