همدان؛

مردم همدان میزبان سردار شهید و نخبه جنگ‌های نا برابر

سردار شهید حسین همدانی امروز به زادگاهش آورده می شود و مردم دارالمومنین همدان با سیاه پوش کردن شهر به استقبال این سردار جنگ های نا برابر رفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار  حسین همدانی  از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران بود که پنج شنبه در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید، سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی» که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه خود دارد پنج شب گذشته در منطقه حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب و استان همدان و کردستان است که از همان دوران جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

شهید سردار همدانی با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد.

فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که سردار شهید حسین همدانی در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت.

عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و پس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان را به سردار شهید حسین همدانی واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای ۴ و کربلای ۵ را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های سردار شهید حسین همدانی بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرماندهی کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخت که سبب شد حساس‌ترین و مهمترین موقعیتها که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده این شهید بزرگوار گذاشته شود.

سردار شهید حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت هایی از جمله فرماندهی لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان، فرماندهی لشکر ۱۶ قدس استان گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس را بر عهده داشت.

سردار شهید حسین همدانی در دوران پس از دفاع مقدس نیز مسئولیت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین سازمان بسیج مستضعفان را عهده دار بود.

سردار سرتیپ شهید همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از مقام معظم رهبری است همچنین سردار سرتیپ شهید همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است. 

فرمانده سپاه انصار الحسین همدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از برگزاری مراسم مرثیه سرای وزیارت عاشورا  در کنار پیکر این شهید هم خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مردم استان در حسینیه ثارالله سپاه پاسداران همدان برگزاری می شود.

 سردار ابوحمزه از انتقال پیکر این شهید به دانشگاه بوعلی سینا خبر داد و افزود: قرار است در این دانشگاه اساتید و دانشجویان برنامه وداع با این شهید را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشیع این شهید والا مقام فردا از ساعت 9 صبح در میدان امام خمینی (ره) برگزار می شود اظهار داشت: در این مراسم فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان کشوری حضور دارند.

سردار غلامعلی ابوحمزه ادامه داد:در این مراسم قرار است پیکر شهید بر دوش مردم تشیع و در گلزار شهدای همدان در جوار مزار آیت الله موسوی همدانی به خاک سپرده شود.

 فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) گفت: خاکسپاری شهید حسین همدانی در زادگاهش بر اساس وصیت وی انجام می شود.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، میزبان ، سردار ، همدانی ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.