منجیان بی ناجی؛

فداکارانی که فدا شدند + تصاویر

ساعت 23 پنج شنبه شب یک دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر ملایر در حال انجام ماموریت و اعزام مصدومان به بیمارستان علیمرادیان نهاوند دچار سانحه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان : ساعت 23 پنج شنبه شب یک دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر ملایر در حال انجام ماموریت و اعزام مصدومان به بیمارستان  دچار سانحه شد که در این سانحه محمد عرفانیان سر تیم نجاتگران در دم فوت شد و دو نجاتگر دیگر نیز بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر منتقل شدند.


فداکارانی که فدا شدند + تصاویر

در این حادثه نجاتگران در حال انتقال مجروحین به بیمارستان علیمرادیان نهاوند بودند که با توجه به شرایط بد مصدومان و سرعت بالا و نیز لغزندگی سطح جاده و بارش بارام به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد می کنند.


فداکارانی که فدا شدند + تصاویر

حسین اشرفی ، مسئول عملیات امداد و نجات استان همدان ضمن تسلیت این حادثه، افزود: مرحوم عرفانیان از نیروهای جان برکف با سابقه 15 سال نجات‌گری داوطلبانه و از مربیان برجسته استان بود که در مأموریت‌های فراوانی حضوری چشمگیر و موفقیت‌آمیز داشت.



فداکارانی که فدا شدند + تصاویر


وی با بیان اینکه این سانحه برای نجاتگران بسیار تلخ و ناگوار است، گفت: طبق اصل قوانینی که لایحه آن نیز به مجلس ارایه شده است، محمد عرفانیان که در حال انجام عملیات امداد و نجات و ارایه خدمت بوده، شهید محسوب می شود.


فداکارانی که فدا شدند + تصاویر


پیکر این امدادگر فداکار در بهشت هاجر شهرستان ملایر به خاک سپرده شد و مراسم یادبودی در مهدیه ملایر با حضور دکتر سید امیر محسن رضایی (ریاست جمعیت هلال احمر کل کشور) ، دکتر ناصر چرخ ساز (ریاست سازمان امداد و نجات کل کشور) و تمامی کارکنان و نجاتگران شهرستان ملایر و استان همدان برگذار شد .


فداکارانی که فدا شدند + تصاویر


پیام تسلیت رئيس جمعيت هلال احمر ايران


به همین مناسبت از سوی ریاست جمعیت هلال احمر کشور پیام تسلیتی صادر شده که متن آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی

آنهايي که بي مزد و بي بهانه و بي منت، جانشان را در راه خدمت به مردم هديه مي‌کنند بي شک مهرباناني هستند با روحي بلند و متعالي.

در متن پيام تسليت رئيس جمعيت هلال احمر آمده است: «تلاش براي نجات جان انسان ها، ارزشي است که هيچ قيمت و پاداشي را با آن برابري نيست. آنهايي که بي مزد، بي بهانه و بي منت، جانشان را در راه خدمت به مردم هديه مي کنند بي شک مهرباناني هستند با روحي بلند و متعالي.

درگذشت «محمد عرفانيان» امدادگر داوطلب پرتلاش هلال احمري که در حين انجام ماموريت دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد، ضايعه اي است دردناک که در ياد و خاطر همه اعضاي جمعيت هلال احمر مي ماند و سندي است از وجود انسان هاي فداکار که ناجي انسان ها مي شوند در راه دستيابي به دنياي آرام.

اينجانب به نمايندگي از خانواده جمعيت هلال احمر درگذشت اين امدادگر داوطلب خدوم را به خانواده محترمشان و تمام اعضاي خانواده جمعيت هلال احمر تسليت عرض نموده و از خداوند منان براي روح آن عزيز فداکار، علو درجات را مسئلت مي نمايم.»


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
سلام. من خودم نجاتگر داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هستم و از نزدیک شاهدم چه فداکاری ها و از خودگذشتگی هایی میکنند این سرخ پوشان بی ادعا. بخدا قسم در نظر گرفتن بیمه و شهید خدمت محسوب کردن این عزیزان کمترین کاریه که میشه در حق روح بزرگشون انجام داد. این خواسته ایه که همه نجاتگرای هلال احمر دارن. خواهشمندم شما به عنوان یک نهاد اطلاع رسان و بی طرف در جامعه خبری پیگیر این قضیه باشید. ممنونم