معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت : طلاق باعث شده سن زنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی کاهش پیداکند.

10درصد مددجویان کمیته امداد را خانواده های طلاق تشکیل می دهندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی محمد ذولفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه سن زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد کاهش پیدا کرده است، گفت:10 درصد از مددجویان کمیته امداد را خانواده های طلاق تشکیل می دهند.

وی گفت : اعتیاد، بیکاری، مشکلات اقتصادی، نداشتن الگوی مناسب در زندگی، نداشتن مهارتهای زندگی، فساد، ازدواج مجدد، ناباروری، وابستگی زوجین به اطرافیان و جهت گیری آنها را از دلایل طلاق در میان مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان اینکه تعداد زنان فقیری که برای دریافت خدمات حمایتی به کمیته امداد مراجعه می کنند، هرسال در حال افزایش است، تصریح کرد: 81 درصد از زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر، 14 درصد طلاق، پنج درصد به علل دیگر به این نهاد مراجعه کردند.

ذوالفقاری در ادامه اظهار داشت: اکنون یک میلیون و 900خانوار در کشور از کمیته امداد خدمت می گیرند که یک میلیون و170هزارسالمند، یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست، 204 هزار یتیم، 30 هزار خانواده زندانی و 20 هزار بیمار صعب العلاج هستند.

وی افزود : در حال حاضر 55 درصد مددجویان روستایی و 45 درصد شهری هستند،57 درصد مددجویان زن و 43 درصد مرد هستند.

معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد گفت : علت  تحت پوشش قرار گرفتن مدجویان فوت سرپرست، از کارافتادگی، طلاق، بیماری و معلولیت سرپرست است و خانوارهای تحت پوشش بر اساس خانواده های یک ، 2، 3 ، 4، 5 نفره و بیشتر از پنج نفر دسته بندی شده اند.

ذوالفقاری ادامه داد: از جامعه هدف تحت پوشش این نهاد، 73 درصد مددجویان را دارای مسکن ملکی که بخشی از آن غیر مناسب است ، 9 درصد مسکن ملکی با رهن و اجاره و 18 درصد با سایر مسکن ها می باشند.

وی با تشریح سطح تحصیلات مددجویان ، هرم سنی مددجویان را ترسیم کرد و گفت: 18 درصد مددجویان زیر 18 سال، 52 درصد 18 تا 64 سال و 30 درصد بالای 64 سال سن هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، توسعه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جای کمک های بلاعوض و ارائه خدمت به مددجویان موردی را از اولویت های کاری این نهاد برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار