معاون حمایت و سلامت از خانواده کمیته امداد گفت: با توجه به پایین بودن سطح سواد حقوقی در خانواده ها با امداد رسانی حقوقی می توان از شمار مدد جویان امداد کاست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در دومین مجمع حقوق دانان و وکلای خیر اظهارکرد: ترکیب مدد جویی امداد در سال‌های گذشته تغییرات جدی داشته و جوان شدن فقر در این رابطه مطلب مهمی است که در جامعه در حال گسترش و نشان دهنده جوان شدن فقر و زنانه شدن فقر است که نشان می دهد حمایت های حقوقی بسیار مهم تر از سال‌های گذشته است.

وی افزود : از جمله مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد شامل دعوا بر سر ارث ،نفقه و طلاق است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد :شرایط امروز برخی مددجویان کمیته امداد که وام مسکن مهر دریافت کرده اند به گونه ای است که بانک ها اموال آن‌ها را گرو گرفته اند و در بحث طلاق و مشکلات سرپرستی فرزندان از دیگر مشکلات مددجویان است.

ذوالفقاری تصریح کرد: برخی از خانواده های مددجو ،زندانیانی دارند که در خارج از کشور زندانی هستند و 10 هزار مورد از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که هنوز قیمی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است و با مشکلات حقوقی مواجه شده اند.

وی افزود: از دیگر مشکلات مددجویان ، مشکل مددجویان با صندوق های بیمه است و تمام این موارد نشان می دهد که مشکلات حقوقی در داخل خانواده ها مهم تر از مسائل معیشتی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد : بیش از 30 درصد مددجویان به طور مستمر نیازمند خدمات حقوقی هستند و حدود 30 هزار از خانواده های کمیته امداد را خانواده های زندانی تشکیل می دهند و که دارای مشکل حقوقی هستند.

ذوالفقاری با اشاره به وجود فقر حقوقی در بین خانواده ها اظهار داشت : ترکیب سواد خانواده ها نشان می دهد 80 درصد سرپرست خانواده بی‌سواد هستند و اگر از آن‌ها حمایت حقوقی انجام شود از زمره مددجویان کمیته امداد خارج می شوند.

وی گفت : امروز بخشی از سهم خروج مددجویان از زمره مددجویی را خود کفایی شامل می شود اما معتقد هستم که بخش حقوقی می تواند نقش مهم تری در  خروج مددجویان را داشته باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار