صادرات کالا از استان خوزستان به کشور عراق رشد 19 درصدي داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رئيس اداره بازرگاني خارجي  سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت :  در نيمه نخست  امسال 2 ميليون  و 749 ميليون و 349 هزار تن کالا به ارزش  807 ميليون و 407 هزار و 351  دلار از خوزستان به عراق  صادر شده است که از نظر ارزشي 19 درصد و از نظر وزني سه درصد نسبت به مشابه پارسال افزايش داشته است.

یوسف حسین نژادیان مهمترين کالاهاي صادراتي به کشور عراق محصولات کشاورزي ، مصالح ساختماني ، فولاد و آهن آلات را اعلام کرد و اظهارداشت : مرز چزابه با 39 درصد ، شلمچه با 19 و گمرک اهواز با پنج درصد بيشترين رشد به عراق در نيمه نخست امسال را داشته اند.

وی  ميانگين ارزش کل هر تن کالاي صادراتي استان به عراق را 290 دلار بيان کرد و افزود : عمده صادرات به عراق از مرزشلمچه بيش از 630 ميليون دلار ، مرز چزابه بيش از 162 ميليون دلار و مرزدريايي خرمشهر بيش از 15 ميليون دلار است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان مهمترين کالاهاي صادراتي به کشور عراق محصولات کشاورزي ، مصالح ساختماني ، فولاد و آهن آلات را اعلام کرد و اظهارداشت : مرز چزابه با 39 درصد ، شلمچه با 19 و گمرک اهواز با پنج درصد بيشترين رشد به عراق در نيمه نخست امسال را داشته اند.

استان خوزستان حدود 500کيلومتر مرز مشترک آبي و خاکي با دو استان بصره و ميسان عراق دارد و با اين دو استان  کشور عراق داراي روابط اقتصادي ، فرهنگي و آموزشي است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.